Nodurile rutiere amplasate pe sectoarele de autostradă aflate în construcție în momentul de față trebuie să respecte siguranța traficului, atrag atenția specialiștii.

În lipsa unor separări clare a sensurilor de circulație pe bretelele cu dublu sens, riscul de accidente este unul major, pentru că ceea ce pare a fi “banda 2” este, în realitate, trafic din contrasens.

În acest moment, sunt în lucru studiile de fezabilitate pentru 12 noduri rutiere de autostradă, inclusiv cel de la Românași, iar Asociația Pro Infrastructură solicită CNAIR și proiectantului Explan să separe fizic sensurile de circulație pe bretelele cu dublu sens, în toate nodurile, încă de la etapa de design.

“Acest element de siguranță ce lipsește în România există în majoritatea țărilor din Europa și previne multitudinea accidentelor frontale pe care le constatăm an de an, la intrarea și ieșirea (de) pe o autostradă. A doua îmbunătățire pe care o propunem este prelungirea separării fizice a fiecărei bretele de intrare pe autostradă, de la începutul benzii de accelerare pe o lungime suficientă cât să facă imposibil virajul ilegal la 180 de grade, peste hașură și linie continuă, direct pe sensul opus. Din sursele noastre, această manevră făcută de șoferii inconștienți și criminali a devenit principala cauză care aduce mașini pe contrasens pe autostradă, cu urmări fatale. Vopseaua și indicatoarele sunt insuficiente pentru unii. În situațiile amintite, întotdeauna există a doua mașină al cărei șofer circulă regulamentar, iar victimele din ea ar putea fi oricare dintre noi”, atrage atenția Asociația Pro Infrastructură.

Potrivit datelor publicate de Comisia Europeană privind decesele din accidente rutiere în 2022, România ocupă primul loc, cu 86 de morți la un milion de locuitori în fiecare an, aproape dublul mediei europene.

Nodul rutier de la Românași este extrem de important, deoarece, în lipsa lui, tronsonul de autostradă Zimbor – Poarta Sălajului nu va putea fi folosit.

sursa foto: facebook, pro infrastructura