martie 26, 2025

Nici vorbă de șosea ocolitoare la Zalău

nici-vorb-de-osea-ocolitoare-la-zalu06_54052

Nici anul acesta nu vor începe lucrările pentru construirea tronsonului II al șoselei ocolitoare a Zalăului. Proiectul de buget al Ministerului Transporturilor nu prevede niciun leu pentru construirea celui de-al doilea tronson al centurii Zalăului.
În schimb, Ministerul Transporturilor a pregătit bani pentru orașele vecine Zalăului pentru construirea de variante ocolitoare. Anul acesta se va construi șosea ocolitoare la Carei și la Aleșd. Zalăul a fost uitat.
La capitolul infrastructură rutieră, în proiectul de buget se specifică, pritre altele, că un obiectiv al anului 2017 pentru Ministerul Transportului este ”continuarea programului de construcție a variantelor de ocolire (Suceava, Târgu Mureș, Bacău, Carei, Târgu Jiu, Caracal, Comarnic, Bușteni, Câmpina, Mihăilești, Săcuieni)”.
În lipsa unei șosele ocolitoare, tot traficul greu de pe ruta Cluj – Satu Mare se face pe singurul bulevard din Zalău, cu ocolirea centrului pe strada Tudor Vladimirescu și apoi pe Kossuth. Șoseaua ocolitoare, care să elimine traficul greu din Zalau rămâne deocamdată făcută pe jumătate și nefolositoare. În perioada 2007 – 2010 stop_coloana s-a lucrat la primul tronson, în lungime de aproximativ 10 kilometri, care începe la ieșirea din Zalău înspre Satu Mare și se sfârșește la intrarea în Aghireș. De aici ar fi trebuit sa pornească tronsonul II, care să scoată traficul greu la poale de Meseș în drumul european E 81. Studiul de fezabilitate pentru tronsonul II a expirat de peste cinci ani.
Nici despre segementul de autostradă care să străbată județul Sălaj bugetul Ministerului Transporturilor nu prevede nimic. Documentul spune ceva vag despre lucrări la Autostrada Transilvania. Conform Master Planului de transport, la tronsonul de pe Meseș al autostrăzii lucrările ar trebui să demareze anul acesta, primele lucrări care trebuie făcute fiind la tunelul rutier care să străbată Meseșul.