Nescolitii si rablele nu mai au ce cauta pe sosele

imagine-articol0_52630

 

Cine nu are zece clase nu are nici permis de conducere. Scolile de soferi raman fara autorizatie daca elevii lor nu promoveaza in proportie de 50 la suta. Inspectie tehnica obligatorie pentru masinile care au avut accident

Strategia Nationala de Siguranta Rutiera 2016 – 2020, adoptata ieri de Guvern, vine cu reguli noi menite sa aduca o mai mare siguranta pe sosele.

Printre prevederi se distinge acceea ca pentru a intra în posesia permisului de conducere, românii trebuie sa fi absolvit învatamântul minim obligatoriu, adica 10 clase,
Sunt vizate si scolile de soferi, in sensul ca acestea vor primi prelungirea licentei de functionare doar daca cel putin jumatate dintre elevii lor candidati au promovat examenul si au luat permisul de conducere.
”Scolile de soferi nu pot fi controlate în mod eficient daca îndeplinesc cerintele de formare pentru desfasurarea numarului minim de ore de teorie si practica”, este argumentul.
Totodata, masinile care au fost implicate în accidente nu vor mai avea voie sa circule daca nu vor efectua o noua inspectie tehnica. ”Masinile implicate într-un accident grav si reparate pot intra direct în reteaua de drumuri, fapt care este vazut ca fiind problematic, deoarece acestea ar trebui sa fie supuse inspectiei tehnice auto”, se arata în Strategia Nationala de Siguranta Rutiera. stop_coloana

Soferii nervosi si betivi vor fi trimisi la psihoterapie

”Se va crea cadrul legal pentru initierea si finantarea unor programe complexe de reabilitare pentru soferii cu abateri repetate, cu permis suspendat sau anulat, pornind de la premisa ca aceste persoane ar trebui recuperate, mai ales în cazul conducatorilor auto profesionisti. Aceste programe vor fi voluntare sau obligatorii si se vor baza pe faptul ca încalcarile repetate ale legislatiei rutiere nu sunt cauzate atât de necunoasterea regulilor sau de probleme de inaptitudine psihomotorie sau medicala, ci mai degraba de atitudinea conducatorilor auto. Acestea pot fi corectate mai ales prin consiliere psihologica si programe de conducere preventiva si de schimbare a comportamentelor celor care încalca prevederile legale. În cazul conducatorilor auto care conduc sub influenta bauturilor alcoolice sau a substantelor psihotrope, de asemenea, ar trebui avute în vedere cel putin actiuni de asistare de tipul brief interventions, efectuate de personal specializat”, este mentionat în Strategia Nationala de Siguranta Rutiera 2016 – 2020, pusa in dezbatere publica.