Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a aplicat 481 de amenzi contravenționale, de 7,3 milioane de lei, în urma neregulilor constate în cadrul celor 307 acțiuni de verificare a magazinelor Lidl din toată țara.

În plus, în cazul a 38 de magazine, printre care și din Sălaj, a fost oprită temporar prestarea de servicii, până la remedierea deficiențelor. Comisarii au aplicat și 133 de avertisemente, au scos de la comercializare produse de 125 de mii de lei, au depistat practici comerciale incorecte la 66 de magazine și au închis, pentru 6 luni, un magazin Lidl din Bacău.

Potrivit informării ANPC, cele 38 de magazine închise temporar sunt din județele Arad, Prahova, Caraș Severin, Hunedoara, Neamț, Iași, Constanța, Olt, Dolj, Brașov, Alba, Mureș, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistrița Năsăud, Ilfov și municipiul București.

”Nu știu cum funcționează această rețea în celelalte țări. Speram ca măcar în România să fie un exemplu pentru toți ceilalți, dar mai ales pentru noi. De asemenea, nu știu dacă în țara de origine a acestui operator economic se mănâncă legume și fructe mucegăite sau prețurile de la raft nu se potrivesc cu cele de la casă. Mă întreb și dacă, după venirea unei autorități în control și aplicarea unor sancțiuni, lucrurile sunt tratate cu aceeași superficialitate și dezinteres. Noi ne luaserăm pixuri să învățăm ce trebuie să facem, dar a trebuit să scriem cu ele în procese verbale de sancțiune”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

ANPC ne arată cum tratează LIDL consumatorii români

Comisarii ANPC au găsit foarte multe nereguli în magazinele LIDL, printre care produse mucegăite, tăvi și cuptoare murdare, prețuri diferite între raft și casa de marcat.

În informare sunt enumerate o serie de nereguli constatate în cadrul controalelor: comercializarea unor produse alimentare cu data durabilității minimale depășită; depozitarea unor produse de panificație neambalate în lazi cu praf și impurități, folosirea unor vitrine sau lăzi frigorifice fără grafice de monitorizare a temperaturii, deteriorate sau neigienizate, cu gheață în exces, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare și de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte; utilizarea unor rafturi de expunere și a unor tăvi deteriorate sau neigienizate; folosirea unor cuptoare neigienizate; comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul și data limită de consum; comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje depreciate, devidate, cu lovituri mecanice; comercializarea unor fructe/legume ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai și zone încolțite; lipsa de la raft a prețurilor produselor; nerespectarea regimului promoțiilor (lipsa de la raft a produsului de referință, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack; nespecificarea perioadei în care se desfășura promoția etc.); neconcordanțe între prețul produselor de la raft și cel de la casa de marcat; existența unor condiții de depozitare necorespunzătoare, cu curățenie deficitară; lipsa menționării factorilor alergeni de pe etichetele produse în magazine; lipsa menționării țării de proveniență a unora dintre produse; nerespectarea temperaturii de depozitare indicate de producător a produselor; comercializarea unor produse electrice cu certificate de garanție incomplete; lipsa declarațiilor de conformitate în cazul unor produse electrocasnice comercializate sau netraducerea acestora în limba română; lipsa traducerii în limba română pe etichetele unora dintre produse; lipsa menționării pe etichetă a termenului de valabilitate al produsului; comercializarea unor produse cu fibre textile cu risc de inhalare pentru copiii aflați în limita de vârstă indicate de producători.