Cele două magazine Lidl din Sălaj, cel din Zalău și cel din Șimleu Silvaniei, au fost amendate de Protecția Consumatorilor pentru o serie de nereguli descoperite în cadrul unui control efectuat zilele trecute.

Potrivit inspectorilor, în cele două magazine se comercializau produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj, nu era nerespectat regimul promoțiilor (produse aflate la promoție a căror preț nou/preț vechi era scris cu caractere de diferite), unele fructe si legume erau de o calitate inferioară, la raft fiind menționată calitatea I, condițiile de depozitare și igienă erau necorespunzătoare, cu reziduri și rugină, surplus de gheață, reziduuri pe paviment, agregate de refrigerare neigienizate, iar unele produse nu aveau menționat pe eticheta de la raft prețul pe unitatea de măsură.

În urma neregulilor constatate, au fost aplicate 7 amenzi contravenționale în valoare de 75.000 lei și s-a dispus oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 3.000 lei.

”<Ciupitul la cântar> a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai!”, spune Horia Constantinescu, președintele ANPC, după controalele efectuate de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Sălaj.