Vanzatorii de masini second hand n-au avut concediu in aceasta vara, dar nici nu-si doresc. Nu-si vad capul de treaba. Importurile din luna iulie de anul acesta au atins un nivel record, ajungand la cel mai ridicat nivel din ultimii trei ani. Romanii nu se dau in vant dupa masini noi. In Salaj s-au cumparat doar 26 in sase luni! Nu ca nu si-ar dori sa aiba o masina noua. Nu si-o permit. Masinile la mana a doua din Germania sunt perfecte pentru noi. Anuntat cu surle si trambite de Ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice, Rovana Plumb, programul Rabla de anul acesta nu a resuscitat deloc interesul salajenilor pentru masinile noi. Chiar daca valoarea unui tichet a fost majorata de anul trecut de la 3.800 de lei, la 6.500 de lei, posesorii de masini uzate nu-si pot permite sa plateasca diferenta pentru o masina noua. Pe piata neagra se vand tichete la 10 la suta din valoarea stabilita de Guvern. Mai sunt doar 10 zile in care tichetele pot fi valorificate, iar multi dintre „proprietarii” de vouchere spun ca le-ar da cu oricat acum. De regula, spun ei, au fost sunati de intermediari, care la randul lor le vindeau mai departe. Pretul oferit de intermediari li se parea multora prea mic, dar, se vede treaba, au asteptat in zadar sa primeasca oferte mai bune. Acum sunt in contratimp si spun ca vor accepta orice oferta. In concluzie, suntem prea saraci pentru ofertantul program Rabla. La Ministerul Mediului se discuta foarte serios ca programul de innoire a parcului auto sa nu se mai tina de anul viitor, fiindca pare ineficient pentru toata lumea. Romania intreaga este o tara second hand. Se traieste second hand, se cumpara second hand, se spera second-hand, se voteaza second-hand. Hotararea Guvernului, ca de la 1 septembrie sa scumpeasca unele produse de lux, ii lasa rece pe cetateni. Pragul pentru ceea ce inseamna lux la romani e mult mai jos decat considera guvernantii ca este. E un lux sa faci plinul la masina, sa mananci sanatos, sa mergi in concediu. Adica lucruri firesti pentru nemtii care vor continua sa ne „paseze” masinile lor second. Pana la urma, neamtul si romanul au ajuns sa aiba acelasi vis. Neamtul viseaza sa-si ia masina noua cat mai repede. Romanul viseaza sa-si ia neamtul masina noua si mai repede. Si sa i-o dea lui pe aia veche, cu cat mai putini kilometri la bord si foarte, foarte ieftin daca se poate.