Zalaul este din ce in ce mai atractiv pentru marile lanturi de magazine, care investesc in orasul nostru chiar si aceste vremuri grele, de criza. Investitiile in supermarketuri continua, in ciuda faptului ca Romania a inregistrat in 2009 cea mai mare scadere a vanzarilor cu amanuntul din Europa Centrala si de Sud Est (o diminuare a volumului vanzarilor de aproximativ 20 de procente, in raport cu anul precedent). La nivelul Uniunii Europene, Romania ocupa in septembrie locul 5 la acelasi indicator. Chiar si in conditiile acestei reduceri a volumului vanzarilor, apetitul romanilor pentru cumparaturi, chiar si diminuat usor de criza, aduce profituri semnificative lanturilor comerciale. Cea mai buna dovada ca acestea au profituri importante si pe timp de criza este ca, dupa Carrefour si Kaufland, la Zalau vom avea in curand si un Penny Market, iar ceva mai incolo se va deschide si un supermarket Lidl. Daca la prima vedere, aceasta diversificare pe plan local a ofertei de magazine pare a fi si in avantajul nostru, al clientilor, in realitate lucrurile nu stau deloc asa. Pentru ca, dincolo de locurile de munca pe care le creeaza, aceste magazine nu sunt deloc intr-o competitie reala pentru a oferi clientilor cele mai bune preturi. Fiecare tine de politica de pret a propriei companii si, mai mult, isi adapteaza preturile la piata locala. Asa ca, daca Zalaul era pana acum ceva mai scump decat Clujul in materie de produse de larg consum, ghinion! Si dupa aparitia acestor super si hipermarketuri tot mai scump va ramane. Preturile din magazinele de retail din Cluj sunt, aproape fara exceptie, mai mici decat cele din magazinele similare din Zalau, iar daca facem comparatia cu acelasi magazin dintr-o alta tara, diferenta este si mai semnificativa. In favoarea clientilor de acolo.