Doi directori adjuncti in plus si cinci sectii in loc de doua
In timp ce, pentru a face fata crizei economice si financiare, tot mai multe institutii si firme urmeaza calea restructurarii, la Muzeul Judetean de Istorie si Arta Zalau are loc un proces invers, de dezvoltare – fara precedent in istoria institutiei – a organigramei. Astfel, fata de cele doua sectii cu care functiona pana nu demult muzeul, acum exista cinci, patru din ele fiind… prevazute si cu sefi de sectie. Este vorba despre sectia de etnografie, colectii si muzee locale (condusa interimar, pana la organizarea unui concurs pentru postul de sef de sectie, de Corina Bejinariu), sectia de istorie medie, moderna si contemporana (sef interimar – Marin Pop), istorie veche (Horea Pop), arheologie preventiva (Sanda Bacuet) si Muzeul de Arta „Ioan Sima” (fara sef, cel putin deocamdata). De remarcat ca, pana la venirea lui Alexandru Matei la conducerea muzeului, toata partea de istorie, etnografia si Galeria „Ioan Sima” constituiau o singura sectie, condusa de Camelia Burghele, iar arheologia, colectiile si muzeele locale faceau „obiectul de activitate” al lui Gheorghe Tamba, sef de sectie, in subordinea caruia se afla si Complexul Arheologic Porolissum.
Un sef la sase angajati
O alta noutate absoluta este… completarea organigramei Muzeului Judetean cu doua posturi de directori adjuncti – e-adevarat, neocupate inca – numarul posturilor de conducere ajungand, astfel, la opt (unul de director, doua de director adjunct, unul de contabil sef si patru de sefi de sectie). Raportat la cei 50 de angajati contractuali de executie, cati are muzeul, rezulta ca aici exista cate un sef la fiecare sase „palmasi”.
Aprobarea organigramei, amanata
Intrebat cum comenteaza aceasta situatie, Tiberiu Marc, presedintele Consiliului Judetean (institutie in subordinea careia functioneaza muzeul), ne-a declarat ca organigrama in cauza face parte, de fapt, din proiectul de management cu care Alexandru Matei a castigat concursul pentru postul de director al Muzeului Judetean (concurs organizat, la sfarsitul anului trecut, chiar de Consiliul Judetean) si ca noua structura a institutiei, in sine, nu a fost inca aprobata. „Anexa cu aceasta organigrama ar fi trebuit aprobata in ultima sedinta de Consiliu Judetean, dar tocmai pentru ca trebuie sa analizam mai bine daca se justifica aceste modificari, am decis sa amanam discutarea ei” – a precizat Marc.
Ce-i nevoie de aprobari?
Cu toate acestea, institutia muzeala functioneaza conform organigramei neaprobate inca din luna ianuarie a acestui an. Raspunsul presedintelui Consiliului Judetean la aceasta problema a fost cel putin descumpanitor: „Urmeaza sa facem o prima evaluare a activitatii manageriale a noului director, iar daca organigrama se va dovedi functionala, o s-o pastram. Daca nu, nu”. Simplu, nu? De ce ar mai fi nevoie, atunci, de aprobarea ei de catre consilierii judeteni.