decembrie 5, 2025

Monopolul Transurbis pe transportul din Zalau creeaza discomfort populatiei

imagine-articol04_51930

Pe buna dreptate, reprezentantii SC TenarisSilcotub SA au cerut ieri conducerii Primariei Zalau ca autobuzele si microbuzele care vin din afara Zalaului sa primeasca dreptul de a opri în statiile în care opresc autobuzele Transurbis. 

De fapt, astfel de solicitari au mai fost si din partea angajatilor altor institutii si unitati comerciale din municipiu, a caror viata a devenit brusc mai grea dupa decizia fostei administratii a orasului ca statiile din Zalau sa fie folosite exclusiv de autobuzele Transurbis.
Printr-o hotarâre a Consiliului Local Municipal de prin 2012, s-a stabilit ca autobuzele care vin din afara municipiului sa poata opri doar la capatul orasului. Apoi s-a acceptat, asa, ca praf în ochi, o statie la Autogara si una la Directia Agricola. Totusi, de la Autogara pâna la Silcotub, Michelin, ori pâna în centrul Zalaului nu-i un drum chiar scurt si cetateanul este obligat sa apeleze la mijloacele de transport ale SC Transurbis.
Adica, omul, dupa ce a trecut cu microbuzul care l-a adus din afara localitatii exact pe lânga locul lui de munca, aflat în centrul orasului, se întoarce de la Autogara spre centru cu autobuzul Transurbis, pe care îl ia de la Astralis. Vrea, nu vrea, pierde timp si plateste si bilet la Transurbis. Câteodata poate îI ia mai mult drumul prin Zalau, cu timpul de asteptare în statia stop_coloana Transurbis, decât a facut omul cu naveta din satul lui pâna la Zalau.
Motivarea consilierilor locali de acum trei ani era ca la orele de vârf se aglomereaza statiile de autobuz si exista risc de accidente. Ore de vârf sau de nevârf, Zalaul nu-i Manhattan, sa n-ai loc, iar autobuzele Transurbis nu circula atât de des; ba chiar e mic “riscul” ca autobuzul Transurbis sa ajunga în statie odata cu autobuzul navetistilor. Si nici din acestea nu coboara puhoaie, ca naveta sa stea prea mult în statie.
Ieri l-am abordat pe Dan Ruzici, directorul Transurbis, care spunea ca daca mijloacele de transport pentru calatori care vin din afara municipiului ar opri în fiecare statie din oras, ar scadea considerabil numarul calatorilor de pe autobuzele Transurbis si deci si veniturile societatii.
Acum, sa ne întrebam putin daca rolul autoritatilor publice – primarie si consiliu local – poate fi acela de a împovara situatia salajenilor sau a zalauanilor navetisti. Poate ca le datoreaza putin respect, în loc sa încerce sa ia si pielea de pe ei.