Doua accidente aproape identice au avut loc, la interval de trei zile, la trecerea la nivel cu calea ferata de la Benesat. Pe langa neatentia soferilor, de vina pentru aceste accidente este si semnalizarea si amenajarea necorespunzatoare a trecerii.
La doar trei zile dupa accidentul petrecut sapta-mana trecuta la trecerea la nivel cu calea ferata de la Benesat, in care un barbat de 53 de ani si-a pierdut viata, un alt accident, aproape la indigo, s-a petrecut, in acelasi loc, luni dimineata. Singura diferenta dintre cele doua accidente este ca in urma celui de luni, protagonistul, un barbat de 43 de ani din Baia Sprie (judetul Maramures), a scapat cu viata.
Potrivit datelor primite de la purtatorul de cuvant al Inspectoratului Judetean de Politie, Nadia Serban, circumstantele in care s-a produs accidentul sunt similare cu cele de saptamana trecuta: barbatul (Mircea P.) conducea o autoutilitara si nu a oprit pentru a se asigura la trecerea la nivel cu calea ferata. Ghinionul sau a fost ca tocmai atunci trecea pe acolo trenul accelerat Satu Mare – Bucuresti. Desi autoutilitara a fost avariata in proportie de 70 la suta, barbatul nu s-a ales decat cu rani usoare.
Fiecare conducator auto are obligatia de a se asigura inainte de a trece la nivel cu o cale ferata, dar reprezen-tantul IPJ a admis ca de vina pentru accidentele de la Benesat este si slaba semnalizare si vizibilitatea redusa din zona trecerii in cauza (trecerea la nivel cu calea ferata de la Benesat este semnalata doar printr-un indicator rutier, fara semnale luminoase, fara bariere sau semibariere). Problema a fost, de altfel, semnalata in mai multe randuri de politisti adminis-tratorului drumului, Consiliul Judetean – ne-a declarat Nadia Serban, precizand ca numai anul trecut au fost inaintate de catre IPJ cel putin trei adrese in care se atragea Consiliului Judetean atentia cu privire la „necesitatea amenajarii si semnalizarii corespun-zatoare a intersectiei drumului judetean 108 A cu calea ferata la km79+950” si a altor opt intersectii din judet. Purtatorul de cuvant a mai precizat ca prin astfel de adrese polististii au semnalat si 19 sectoare de drum cu vizibilitate redusa generata de o raza a curbelor mai mica de 30 de metri, ei avansand si un „Plan de masuri de eliminare a punctelor periculoase identificate pe drumurile judetene”.
Ce s-a intamplat in urma acestor adrese? Potrivit purtatorului de cuvant al Consiliului Judetean, Laura Opris, mare lucru nu a fost de facut, intrucat treaba institutiei pe care o reprezinta era deja facuta. „Noi aveam deja acolo cate un set de presemnalizare si cate un indicator pe fiecare sens, iar de astazi (n.r.: de ieri) au fost amplasate, suplimentar, si doua indicatoare de restrictionare a vitezei”, ne-a explicat Laura Opris, care a precizat ca montarea de mecanisme de avertizare acustica sau luminoasa si amplasarea de bariere sunt de competenta companiei de cai ferate.