Pentru ca „iarna nu-i ca vara”, cei de la Compania Nationala de autostrazi si Drumuri Nationale, Sectia Zalau, au prezentat deja, vineri, prefectului judetului planul de masuri cu privire la pregatirea sezonului de iarna 2012-2013. Ca sa nu ne surprinda din nou zapada, Sectia de Drumuri Nationale Zalau a atribuit fiecare kilometru de drum firmelor care trebuie sa se ocupe de curatarea carosabilului si de pastrarea lui in conditii normale de circulatie. Potrivit lui Mircea Crisan, seful Sectiei din Zalau, reteaua de drumuri nationale din judetul nostru are o lungime de 276 de kilometri, din care 135 de kilometri sunt predati pentru executia lucrarilor de reabilitare la antreprenori. Astfel, de intretinerea pe timp de iarna a drumului national 1H, de la limita cu judetul Bihor pana in Hereclean, raspunde firma SC Delta ACM 93 SRL. De sectorul de drum national 1 H, intre Criseni si Rastoci, se ocupa Sc PA&CO International SRL. Iar de sectorul de drum national 1C, dintre Capalna si Valea Chiuarului (judetul Maramures) se ocupa FCC Construccion SA. „Aceste societati au obligatia contractuala ca pe perioada derularii contractului de reabilitare sa execute si lucrarile de intretinere pe tinp de iarna”, a precizat Mircea Crisan. Restul de 141 de kilometri de drum national de pe raza judetului a ramas in grija Drumurilor Nationale. Insa CNADNR a organizat o licitatie pentru intretinerea multianuala, in urma careia a fost declarata castigatoare firma salajeana Drum-Construct. Astfel ca, in aceasta iarna, drumurile nationale de la Topa la Supur, de la Huedin la Surduc si de la Suplacu de Barcau pana la Nusfalau vor fi deszapezite de firma din Salaj.

Aproape zece tone de material antiderapant
Sectia de Drumuri Nationale din Zalau este pregatita pentru venirea zapezii. Cel putin asta spune ing. Mircea Crisan, seful Sectiei. Sectia pune la dispozitia firmei care se ocupa de intretinerea drumurilor nationale cele sase baze ale sale, plus punctele de sprijin din Ciumarna si Mesteacan. Sunt pregatite pentru interventie 12 raspanditoare de material antiderapant cu lama pe fata, o autofreza pentru zapada, sase masini incarcatoare, un autogreder, cinci autoutilitare de revizie a drumului si o automacara. „La nevoie, in caz de ninsori abundente, vom actiona si cu utilajele proprii – trei UNIMOG cu raspandire si lama fata, doua masini Caterpilar cu lama fata, un autogreder si un tractor cu greder semipurtat, a precizat Mircea Crisan.
Pentru aceasta iarna, cei de la Sectia de Drumuri Nationale Zalau au pregatit si materialul antiderapant. Astfel, in depozitele Sectiei sunt 1.550 de tone de nisip, 2.578 de tone de sare si cinci tone de clorura de calciu.
Mircea Crisan a mai precizat ca serviciul Politiei Rutiere va face verificari asupra dotarii autovehiculelor cu cauciucuri de iarna, lanturi antiderapante si va sprijini lucratorii de la drumuri la dirijarea circulatiei sau inchiderea provizorie a circulatiei autovehiculelor pe perioada desfasurarii actiunilor de deszapezire. Avand insa in vedere experienta anilor trecuti, ne asteptam ca cei care se ocupa de deszapezire sa fie din nou surprinsi de venirea zapezii.