Ministru șocat de soarta copiilor
Educatia din România este în suferinta de multa vreme. Iar Ministerul Educatiei încearca în continuare sa vânda iluzii. Rezultatele la evaluarile nationale la clasele gimnaziale dezvaluie o situatie grava. „Rezultatele sunt șocante”, apreciaza un fost ministru al învatamântului, Mircea Miclea, și credem ca știe ce spune, cu atât mai mult cu cât rezultatele testelor sunt tinute ascunse, pentru ca Minisiterul ni le prezinta sub forma de coduri. Mircea Miclea spune, pe baza rezultatelor, ca unu din patru elevi nu are achizitiile medii pe care ar terbui sa le aiba, diferentele dintre învatamântul rural și cel urban sunt majore și se accentueaza, școala dezvolta prea puptin aptitudinile importante: de aplicare, de analiza și de interpretare a cunoștintelor și ca trei din patru elevi nu sunt capabili sa interpreteze sau sa coreleze cunoștintele dobândite.
E limpede ca nu elevii sunt de vina pentru rezultatele slabe, așa cum vor dascalii și mai marii din educatie sa motiveze rezultatele slabe la testele nationale de la finalul claselor a VIII-a și de la bacalaureat. stop_coloana Educatia din România sufera și Guvernul nu-și întoarce privirea spre viitoarea generatie pentru a le asigura o educatie corecta pentru viitorul lor. Elevii de azi sunt constructorii de mâine ai societatii, ei sunt viitorii cotizanti la bugetul de stat, sunt cei care ar trebui sa sustina pensiile nesimtite pe care parlamentarii și le voteaza azi. Ce viitor le asigura guvernul? Am avut de-a lungul timpului miniștri multi, fiecare a venit cu câte o reforma. Rezultatele sunt din ce în ce mai proaste.
