Miniștii interimari ai Educației și ai Muncii, Sorin Cîmpeanu, respectiv Raluca Turcan, au avut miercuri, 6 octombrie, o întâlnire de lucru cu reprezentanții sindicatelor din învățământul preuniversitar și universitar de stat pentru a discuta o serie de subiecte avansate de partea sindicală, privind salarizarea personalului din învățământ în anul 2022.

Una din temele abordate a vizat faptul că personalul didactic din învățământ ar fi trebuit să primească, începând cu 1 septembrie 2020, salariile prevăzute de lege pentru anul 2022, prevedere care a fost prorogată, reprezentanții federațiilor sindicale reprezentative din învățământ solicitând ca începând cu data de 1 ianuarie 2022 să se acorde cele doua tranșe de majorări salariale restante prevăzute de Legea 153/2017, de câte 8 la sută fiecare, astfel încât să se atingă nivelul maxim de salarizare prevăzut în această lege pentru personalul didactic.

De asemenea, s-a discutat despre impactul majorării salariului minim asupra categoriilor de personal nedidactic care au deja veniturile la nivelul salariului minim pe economie de anul viitor.

În cadrul discuțiilor s-a convenit ca Ministerul Educației să calculeze impactul financiar al acordării majorărilor salariale solicitate de sindicate, precum și al creșterii salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, cu promisiunea că reprezentanții celor două ministere vor susține solicitările sindicaliștilor.

Totdată, având în vedere că Ministerul Educației a preluat creșele de la administrația publică locală, s-a ridicat problema salarizării unor funcții, precum cea de educator puericultor, care nu se regăsește în categoria funcțiilor didactice din Legea-cadru nr.153/2017.

În acest context, în perioada următoare, Ministerul Educației va analiza consecințele  și impactul salarial pentru a putea propune modificările necesare în Legea salarizării.

În întâlnirea de lucru s-a ridicat și problema salarizării funcției de director din cadrul unităților de învățământ, care este complet nemotivantă în opinia sindicaliștilor, aceștia afirmând că plata pentru această funcție de conducere este, în anumite cazuri, sub nivelul de salarizare al funcțiilor didactice de predare sau chiar sub nivelul unor funcții de conducere de la personalul didactic auxiliar.

Raluca Turcan a afirmat că inechitățile salariale pentru personalul din învățământ vor fi eliminate prin noua Lege a salarizării, care urmează a fi elaborată în perioada următoare.