Aceleasi diferente mari intre urban si rural
Chiar daca, pe ansamblu, rezultatele la teza cu subiect unic la matematica sunt semnificativ mai bune decat cele de la limba si literatura romana, situatia statistica realizata de Inspectoratul Scolar al Judetului Salaj pune in evidenta, si de aceasta data, o diferenta majora intre nivelul elevilor din mediul urban si cei din rural. Astfel, la clasa a VII-a, numarul elevilor din rural care nu au reusit sa obtina nota de trecere la matematica este aproape dublu fata de urban (272, fata de 142 in urban), in timp ce la repartitia notelor de 10 este exact invers: acestea sunt aproape de trei ori mai frecvente in randul elevilor de la oras (117, fata de 43 in rural). Aceeasi situatie se regaseste si la nivelul clasei a VIII-a, unde in mediul rural au obtinut note sub 5 la matematica 102 elevi, fata de numai 55 in urban. Cand vine vorba, insa, despre nota maxima, doar 54 dintre elevii din scolile de la tara au reusit sa obtina nota 10, fata de 101 din scolile de la oras.
Dincolo de aceste diferente semnificative si, totodata, ingrijoratoare, dintre elevii din scolile de la oras si cei de la tara, rezultatele de la matematica indica si un grad mare de mediocritate a elevilor salajeni la aceasta disciplina. Aproape jumatate dintre elevii de clasa a VIII-a, care au luat note de trecere, n-au reusit sa ajunga decat la un 6 sau cel mult 7, in timp ce la colegii lor mai mici, situatia este si mai grava: aproximativ trei sferturi dintre ei au fost notati cu maxim nota 7.
Promovabilitate mai buna
Daca la teza la limba si literatura romana, promovabilitatea in mediul rural abia daca a ajuns la 70%, la matematica procentul este, totusi, semnificativ mai mare, in special la clasa a VIII-a, unde peste 92% dintre elevi au luat note peste 5. Mai slab s-au prezentat elevii de clasa a VII-a, care au obtinut un procent de promovabilitate de 79,58% in rural, respectiv 88,28% in urban.