Directorul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR, stefan Narcis Neaga, impreuna cu o intreaga echipa de consilieri, experti si ingineri, a fost nu demult la Zalau pentru a evalua si a prezenta impreuna cu factorii de decizie din judet, primele solutii si termene referitoare la doua probleme de importanta deosebita in ceea ce priveste infrastructura rutiera salajeana. Este vorba despre surparile existente pe trei dintre drumurile care strabat judetul Salaj dar si centura ocolitoare a municipiului Zalau, ramasa in asteptare de ani buni.

rn

in ceea ce priveste soseaua ocolitoare a municipiului Zalau, directorul CNAIR a dat o veste buna pentru salajeni si anume lucrarile la centura, respectiv tronsonul II al acesteia, vor incepe in luna martie a anului viitor.

rn

„Este un proiect care apare in Masterplan, exista un contract semnat pentru proiectare in ceea ce priveste studiul de fezabilitate dar si pentru faza tehnica, urmand sa se treaca la executie. Ar fi trebuit sa se fi trecut la executie, insa din cauza poligonului si a discutiilor pe marginea acestui obiectiv cu reprezentantii MApN s-a intarziat din nou.

rn

Va mai avea loc o noua intalnire cu acestia pentru a se stabili ultimele detalii, insa traseul va ramane neschimbat, iar poligonul va ramane acolo unde este acum, nu se mai pune problema mutarii lui.

rn

Pentru cei aproximativ 9 kilometri exista prevazuta suma de aproximativ 43 milioane de euro, deci nici la acest obiectiv nu exista problema finantarii. Vom avea asadar, proiectul tehnic gata in luna octombrie, in lunile de iarna vom face procedurile de achizitie publica pentru a stabili constructorul, iar in luna martie a anului viitor, lucrarile la tronsonul II al acestui obiectiv vor incepe”, a precizat stefan Narcis Neaga, directorul CNAIR.

rn

Jiboul are centura, Zalaul … mai asteapta

rn

Unul dintre cele mai importante proiecte ale municipiului Zalau si anume soseaua de centura (care poate degreva orasul de tranzitul masinilor de mare tonaj) se pare ca va continua. Era si cazul dupa aproape 8 ani de asteptare si dupa zeci de drumuri la Bucuresti.

rn

Deocamdata investitia, realizata in urma cu 8 ani, de cand a fost finalizat primul tronson, asteapta avizele necesare si procedurile de achizitie publica.

rn

Contractul de lucrari pentru construirea primilor 9,6 kilometri de drum a fost derulat in perioada martie 2008 – septembrie 2010, finantarea in valoare de peste 50 milioane de lei fiind asigurata prin programul PHARE, dar si cu fonduri de la bugetul national si local.

rn

Lucrari blocate … in poligon

rn

Potrivit Primariei Zalau, investitia ce prevede crearea unei centuri rutiere cu o lungime totala de 15,5 kilometri a fost impartita in doua etape, intrucat valoarea maxima a ajutorului care putea fi obtinut prin PHARE era de 6,6 milioane de euro, iar bugetul local nu putea acoperi diferenta de bani necesara.

rn

Primul tronson al centurii este situat inainte de intrarea in Zalau, dinspre Satu Mare si se incheie la intrarea in localitatea Aghires. De acolo ar fi trebuit sa continue tronsonul al doilea, care sa permita traficului greu sa se indrepte spre E81.

rn

Din 2010, de la finalizarea primei etape, lucrarile stagneaza deoarece poligonul de tragere, aflat pe traseu, era o problema. Acum, potrivit reprezentantilor CNAIR, acesta ramane unde este acum.

rn

Primarul Zalaului, Ionel Ciunt, a declarat public ca soseaua de centura a fost inclusa in Master Planul General de Transport pentru finantare in perioada 2014-2020 si chiar au fost alocati 5,3 milioane de lei pentru demararea studiului de fezabilitate pentru al doilea sector de drum.

rn

De mentionat faptul ca la aproape 8 ani de la darea in folosinta a asa-zisei sosele de centura a Zalaului sau soseaua ocolitoare, traficul greu pe ruta Satu Mare – Cluj Napoca continua sa se faca pe Bd. Mihai Viteazul si pe strada Kossuth Lajos. in aceasta zona au loc frecvent accidente de circulatie, casa fostul inspector general al Inspectoratului scolar Judetean (IsJ) Salaj, prof. Ioan Abrudan, fiind afectata in mai multe randuri, iar pagubele fiind serioase.