O echipa de control a Ministerului Transporturilor a fost ieri pe santier si a concluzionat ca drumul va fi bun.
Seful Regionalei Drumuri si Poduri Cluj, Ioan Pantelimon, impreuna cu deputatul PDL Lucian Bode si reprezentanti ai Ministerului Transporturilor, au verificat ieri calitatea lucrarilor care se efectueaza la modernizarea drumului national 1H Zalau – Alesd. Aceasta vizita se datoreaza semnalelor trase de catre Prefectura Salaj ,care a criticat starea lucrarilor si a materialelor folosite la reabilitarea acestui drum. Principala problema a fost legata de stabilizarea alunecarilor de teren de pe dealul Varsoltului, iar solutia propusa de proiectant este realizarea drenajelor. “Pe dealul Varsoltului tot timpul s-au produs alunecari de teren din cauza apelor de infiltratie. Prin proiect se elimina cauza prin drenajele de adancime. Nu se pune problema sa nu mai avem alunecari la anul, ci nu trebuie sa mai avem alunecari deloc, mai ales ca proiectantul a dat asigurari ca aceasta solutie este viabila”, ne-a declarat Ioan Pantelimon. “Solutia drenajelor s-a aplicat pe zone mult mai pretentioase, cum ar fi Feleacul, si a functionat”, a completat Pantelimon. Directorul Regionalei Drumuri si Poduri mai spune ca vizita de ieri a avut doua scopuri: “de a vedea stadiul lucrarilor si de a vedea daca sunt stabilite conditiile de viabilitate a traficului pentru a nu avea probleme pe timpul iernii”.
Lucian Bode: “Ne intereseaza calitatea lucrarii”
Fiind unul dintre promotorii reabilitarii drumului Zalau – Alesd, deputatul PDL Lucian Bode i-a cerut ministrului Transporturilor verificarea lucrarii. “Pana la urma, pe noi ne intereseaza calitatea lucrarii, avand in vedere valoarea foarte mare a investitiei – 28 de milioane de euro. Doamna ministru stie acest lucru si la o discutie cu domnul Pantelimon am vrut sa vedem cum stau lucrarile la fata locului. Din punctul meu de vedere, si vazand cum stau lucrarile pe alte tronsoane, lucrarile sunt in grafic si in limitele normalului”, a explicat parlamentarul.
Materialele proaste au fost inlocuite
In urma sedintei avute cu constructorul si consultantul, Ioan Pantelimon a concluzionat ca lucrarile “nu sunt in graficul fizic, dar sunt restante care se pot recupera anul viitor, iar lucrarea va putea fi finalizata in termenul stabilit initial”. In ce priveste materialele folosite la reabilitarea drumului, Pantelimon a recunoscut ca au fost “situatii in care Serviciul Control de Calitate a gasit materiale neconforme”. “S-au pre-levat probe de la asfalt, de la balastul din depo-zit, dar acesta a fost schimbat. Sustinem ca vom lua toate masurile pentru a fi siguri ca este o lucrare de calitate”, a conchis directorul Regio-nalei de Drumuri si Poduri. Garantia lucrarii este de 24 de luni pentru carosabil si “poate merge pana la 10 ani pentru structura de rezistenta”.