Tronsonul Biharia- Chiribiș continuă să fie piatra de moară a Autostrăzii Transilvania. Lucrările stagnează, iar CNAIR nu a luat, deocamdată, nicio măsură împotriva constructrului.

Lucrarea a fost atribuită, prin licitație, grupului Selina-Trameco, acesta nerespectând însă obligațiile asumate prin contractul semnat în iunie 2020. Acesta prevede 6 luni de proiectare și 18 de execuție pentru cei 28,55 km, costul lucrării find de 326 milioane RON plus TVA. Antreprenorul ar fi trebuit să finalizeze proiectul tehnic în decembrie 2020 dar nici până în ziua de azi nu i-a fost acceptat, deoarece solicită costuri suplimentare de 48% peste valoarea contractuală.

Concret, Selina – Trameco a subevaluat lucrările necesare, licitând la 72% din valoarea estimată de CNAIR, diferența față de următoarea ofertă validă fiind de aproximativ 70 milioane lei, iar acum cer tocmai diferența până la 100%, adică 130 milioane lei, deci aproape de două ori diferența dintre oferta lor și a competitorului situat pe locul 2 după evaluare, explică Asociația Pro Infrastructură, care a solicitat în repetate rânduri rezilierea contractului de către CNAIR și acordarea de certificat negativ antreprenorului.

CNAIR recunoaște că există “întârzieri contractuale majore, termene depășite”, și că este necesară “luarea unei decizii contactuale”.

Lucrări demarate încă din 2004

Pe tronsonul Chiribiș -Biharia, lucrările au fost demarate în 2004 de Bechtel, apoi, în 2013, s-a reziliat contractul cu americanii. În 2015, s-a semnat un nou contract, cu spaniolii de la Corsan-Corviam. Acesta a fost reziliat un an mai târziu, în 2016. În august 2017 s-a licitat din nou și abia după încă 3 ani s-a și semnat contractul cu românii de la Trameco – Selina.

Termenul de finalizare a lucrării a fost, potrivit contractului, luna martie 2022. Stadiul fizic de realizare a lucrării este, în momentul de față, de 0,50 la sută, potrivit CNAIR.

Sursa foto: Pro Infrastructură