Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat că instituția pe care o conduce a relansat, zilele trecute, licitația pentru Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș a Autostrăzii Transilvania.
Potrivit informării, pentru cei 26,35 de kilometri parte a Autostrăzii Transilvania data de 15 martie 2023 este termenul limită pentru depunerea ofertelor.
”Contractul finanțat prin fonduri europene prevede 24 de luni – 6 de luni pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor – iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA). Constructorul care va câștiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care 3 viaducte, 8 pasaje, 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare. Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013. CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015, dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze, iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016”, precizează directorul general CNAIR.
La Suplac, de 10 ani se tot liciteză
Lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș au demarat cu aproximativ 19 ani în urmă, fiind printre primele tronsoane din Autostrada Transilvania la care au început lucrările după ce statul român a semnat contractul cu americanii de la Bechtel.
După aproape opt ani în care s-au construit doar niște piloni, parte a lucrărilor de construcție a viaductului uriaș de 1,8 kilometri peste lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău, americanii de la Bechtel au abandonat șantierul și au rămas doar câteva piese demne de muzeu, peste care s-a așternut rugina timpului.
Lucrările nu s-au putut licita din nou până când s-a clarificat juridic și financiar contractul cu Bechtel, de care România a scăpat plătind o sumă uriașă în anii 2013-2015.
În ultimii ani, autorităţile au reziliat mai multe contracte pentru execuţia lucrării acestui tronson din Autostrada Transilvania. După rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel, a urmat încheierea, în 2015, a unui contract cu spaniolii de la Corsan. Și acest contract a fost reziliat, iar licitația s-a reluat.
De această dată a fost câștigată de o firmă românească, Construcții Sibiu, dar contractul nu s-a mai semnat, așa că licitația a fost din nou anulată.
O țară de nimic de fapt nu țara ci conducerea ei , care tot noi am ales-o.
Ne merităm soarta.