Jiboul și-a luat inapoi de la Consiliul Județean Sălaj cei trei kilometri cu bucluc din drumul județean 108A
După ce Consiliul Județean Sălaj a preluat acum cinci ani de la orașul Jibou trei kilometri de drum, inclus în Drumul Județean 108A, Consiliul Local al Orașului Jibou a dispus la finele lunii martie prin hotărâre de consiliu local să preaia din nou în administrare bucata de drum județean care intră în Jibou dinspre Prodănești.
“Se aprobă retragerea dreptului de administrare Consiliului Județean Sălaj a următorului drum judetean, proprietatea orașului Jibou: DJ 108 A de la km. 60+565 la km 63+057”, se arată în hotărârea Consiliului Local Jibou.
Jiboul cedase porțiunea de drum pentru a fi inclusă în reabilitarea Drumului Județean 108A, dar n-a avut prea mare noroc în acest demers. Pentru că spre deosebire de tot restul DJ 108A, porțiunea de aici s-a stricat imediat după reabilitare.
Pe 7 octombrie 2013, Consiliul Județean Sălaj a recepționat într-un final lucrările finalizate ale drumului DJ108A, după ce au mai fost anterior încă patru termene de finalizare a lucrărilor.
Porțiunea de drum preluată de la orașul Jibou, inclusă în drumul județean reabilitat, a ajuns însă să se strice la numai câteva luni de la recepția lucrărilor de mai multe ori. Nici acum drumul nu este într-o stare foarte bună, porțiuni mici fiind degradate. Poate sub noua administrare drumul va fi întreținut cum trebuie.
O incursiune prin scurta și învolburata istorie a investiției arată că în 15 decembrie 2010 a fost semnat contractul pentru execuție a lucrărilor. Licitația a fost câștigată de SC Shapire Structures 1991 Ltd, o firmă israieliană care a dat în antrepriză lucrarea firmelor sălăjene SC Drum-Construct SRL, SC Trans Bitum SRL și SC Inserco SRL. Valoarea totală a investiției stop_coloana se ridică la 102.697.090 lei. Grosul finanțării a venit de la Fondul European de Dezvoltare Regională – 85 la sută, Buget de Stat – 13 la sută și contribuția proprie a Consiliului Județean Sălaj – 2 la sută. S-au reabilitat și modernizat 36,31 kilo-metrii de drum, s-au construit trei poduri noi, au fost reabilitate și consolidate patru poduri, 75 podețe au fost nou construite, iar 21 de podețe reabilitate.
Lucrările propriu zise au început în martie 2011. Drumul județean 108A a fost cel de-al doilea obiectiv de infrastructură rutieră îmbunătățit prin reabilitare după tronsonul Ciucea – Crasna – Vîrșolț. Investiția finalizată în 2013 este menită să asigure imbunătățirea fluxurilor de transport înspre principalele centre industriale și de comerț din regiune (Cluj-Napoca, Baia Mare, Zalău, Satu Mare, Dej), cu un impact puternic asupra utilizării resurselor locale.
Drumul județean este acum foarte bun, cu excepția porțiunii cu ghinion ce a fost preluată de la orașul Jibou și pe care acum administrația locală și-l ia înapoi.
După alți trei ani de lucrări, orașul Jibou a ajuns să aibă și o centură ocolitoare care se leagă la DJ108A. Singura problemă este că șoseaua ocolitoare a orașului, inaugurată la începutul acestui an, nu este încă omologată. Ministerul Transporturilor trebuie să se ocupe de montarea unor semnale de avertizare la trecerea la nivel cu calea ferată ca șoseaua să fie în regulă.
