Ionel Ciunt a pus gand rau semafoarelor “inteligente” si radarelor fixe din Zalau
Noul primar ales al Zalaului, Ionel Ciunt, care îsi va începe mandatul pe data de 21 iunie, ne-a declarat în exclusivitate ca înca din primele zile pe care le va petrece în Primaria Zalau va analiza cu atentie proiectul semafoarelor “inteligente” care manânca zilele soferilor în Zalau si al celor cinci radare fixe de pe bulevardul Mihai Viteazu.
“Semafoarele inteligente si cele cinci radare reprezinta o problema la nivel de oras, pentru ca nu fluidizeaza traficul asa cum ar trebui. Înca din primele zile dupa ce voi fi instalat în functie o sa analizez foarte bine proiectul. Daca proiectul cu finantare europeana spune ca semafoarele trebuie sa functioneze asa cum sunt în starea actuala, atunci le voi lasa asa. Daca proiectul nu specifica cum vor functiona semafoarele si unde trebuie amplasate, atunci voi modifica cu siguranta semafoarele din oras, le voi coordona si voi face în asa fel încât sa fluidizez traficul cum trebuie, sa nu se mai stea asa mult la semafor. În aceeasi situatie ca semafoarele sunt si radarele. Voi analiza bine proiectul, iar daca voi putea face modificari, cu siguranta le voi face”, a spus Ionel Ciunt.
Radu Nistorescu a ramas cu promisiunea ca “de mâine”
sau “la pastele cailor” vor functiona radarele pe bulevard
Proiectul cu finantare europeana al semaforizarii inteligente din Zalau, cu tot cu cele cinci radare ramase nefunctionale instalate pe bulevard, între Silvania si Astralis, constituie unul din proiectele cu care primaria condusa de Capîlnasiu nu a reusit decât sa-i necajeasca pe zalauani. Mai mult, Zalaul risca sa i se ceara înapoi finantarea europeana cu care a fost realizat acest proiect, întrucât nu si-a atins scopul, prin faptul ca radarele au ramas nefunctionale. Valoarea totala a proiectului se ridica la patru milioane de euro.
Povestea radarelor fixe de pe bulevard, ramase doar decor-sperietoare, a trecut însa prin mai multe etape pâna sa se ajunga la momentul în care sa dam banii înapoi la UE. Pe tot parcursul anului 2015, administratorul public al Zalaului de la acea vreme, Radu Nistorescu, ales acum consilier judetean pe listele PNL, promitea ca “în câteva zile” se va semna protocolul cu Inspectoratul de Politie Judetean Salaj si ca radarele vor intra în functiune. Nu s-a mai întâmplat asta niciodata, pentru ca Politia nu a fost de acord cu cinci radare pe doi kilometri de strada. Pe 7 octombrie anul trecut, Iosif Ghiurca, inspector sef la acea vreme al IPJ Salaj, ne declara ca “a venit o comisie de la Inspectoratul General al Politiei Române (IGPR) sa verifice stop_coloana radarele de pe Bulevard, daca sunt conforme cu normele în vigoare”. “Cei de la IGPR au avut ca obiectie faptul ca sunt cinci radare foarte apropiate, pe doi kilometri, ceea ce nu este normal. Daca gândim rational, un sofer care se grabeste ar putea fi prins de cel putin trei radare si sa plateasca trei amenzi”, ne-a spus fostul sef al politiei salajene, Iosif Ghiurca. Iar de atunci si pâna acum nimic deosebit. Doar o interventie a lui Radu Nistorescu, care spunea suparat în 20 octombrie 2015, întrebat când vor intra în functiune cele cinci radare de pe bulevard, ca se va întâmpla… “la pastele cailor”.
Daca ar functiona, cele cinci radare ar face prapad
Radarele fixe de pe bulevardul Mihai Viteazu din Zalau au fost montate odata cu plantarea în intersectiile orasului a asa ziselor semafoare inteligente, denumite astfel pentru ca se considera ca sistemul are capacitatea de a culege date din trafic pentru ca apoi sase adapteze automat si sa fluidizeze circulatia. Sistemul a fost un esec resimtit de toti soferii. Au reusit sa îngreuneze circulatia. Radarele venite la pachet cu sistemul inteligent de semaforizare sunt amplasate pe bulevard între Primaria Zalau si Astralis. Asadar, pe o distanta de doi kilometri ne pândesc cinci radare. La ora actuala sunt “inofensive”. Daca radarele ar functiona, ar înregistra în medie 600 de contraventii pe zi, cum a rezultat din “probe”, dupa instalarea lor. „n topul încalcarii regulilor de circulatie pe bulevard se afla vitezomanii, 450 la numar. Alti 150 de soferi sunt depistati în timp ce patrund în intersectii pe culoarea rosie a semaforului, potrivit informatiilor transmise atunci de Paul Maghiu, fost purtator de cuvânt al Directiei Generale de Administrare a Domeniului Public (DGADP), acum consilier judetean ales pe listele PNL. Stau marturie imaginile surprinse în trafic cu soferii indisciplinati, imagini ce sunt stocate în baza de date a DGADP. Sanctionarea a 600 de soferi care trec pe rosu într-o zi pe bulevard ar însemna amenzi de peste 150.000 de lei. Atentie, într-o singura zi!
