In ziua de azi informatia este printre cele mai valoroase bunuri al unei companii, de aceea, de cele mai multe ori, costa. Cu toate acestea, orice manager de IMM din Romania sau antreprenor la Inceput de drum are acces gratuit la zeci de cursuri de business disponibile pe platforma de e-learning Online Business School. De asemenea, cursantii cu cele mai bune rezultate In august si septembrie au participat In luna octombrie la o vizita de lucru pentru un schimb de experienta cu reprezentanti ai mediului de afaceri din Grecia. O vizita similara va avea loc si In 2013.
Pana atunci, cei care absolvesc cel putin un curs pana la sfarsitul lunii februarie 2013 pot castiga una dintre cele 3 tablete Samsung Galaxy Tab 2, oferite prin tragere la sorti la sfarsitul fiecarei luni. Orice persoana care devine cursant Online Business School si promoveaza cel putin unul dintre cursurile din catalogul virtual, are sanse la premii.
La Inceputul anului viitor alti cursanti Online Business School vor beneficia de o experienta similara, In functie de rezultatele obtinute la cursurile din cadrul platformei.
In cadrul schimbului de experienta din Grecia, In timpul Intalnirilor si sesiunilor de training, cursantii au primit recomandari despre cum pot Intoarce o criza In favoarea lor, transformand-o Intr-o oportunitate, cum sa se pregateasca pentru traversarea unor perioade dificile din punct de vedere economic si cum sa Imbunatateasca performantele afacerilor lor. Printre lectiile Invatate de cursantii Online Business School In Grecia, a fost atentia care trebuie acordata clientilor si nevoilor acestora, care poate influenta soarta unei afaceri.
Cateva recomandari pentru cursantii Online Business School, In urma vizitei din Grecia:
– un antreprenor trebuie sa Inceapa sa gandeasca diferit fata de felul In care a facut-o pana la Inceperea crizei economice, sa se diferentieze de competitori, surprinzand Intreaga piata prin aplicarea de masuri neasteptate;
– pastrarea angajatilor si motivarea lor sunt modalitati cheie prin care perioadele dificile se pot transforma In oportunitati;
– criza economica este o buna oportunitate pentru a scadea costurile, a renegocia cu furnizorii, dar si pentru a Intari relatiile cu clientii;
– pentru a castiga un client, trebuie sa-i creezi acestuia o experienta memorabila. Conform studiilor, fiecare persoana traieste o experienta la fiecare 3 secunde, dar foarte putine dintre acestea sunt memorabile. Astfel, experientele memorabile cu un produs sau serviciu influenteaza comportamentul viitor al clientului si creeaza loialitatea fata de un anumit brand;
– activitatea de social media poate asigura reputatia unei companii si crea relatii puternice cu clientii – peste 80% dintre locuitorii zonei mediteraneene nu au Incredere In reclame, iar 96% dintre acestia mizeaza pe recomandarea prietenilor cand au de ales un serviciu sau un produs (conform unui studiu recent efectuat de Google);
– evolutia unei companii poate fi determinata si de gradul de flexibilitate pe care aceasta Il are In relatia atat cu furnizorii sai, cat si cu nevoile clientilor;
– deschiderea catre schimbare (si rapida ei implementare) si catre compromis este buna atat timp cat se petrece In limite atent stabilite si poate reprezenta un important element de diferentiere fata de competitori;
– pentru a se putea diferentia de competitori, o companie trebuie sa-si defineasca In mod corect clientii si sa-si cunoasca bine competitorii, si, In acelasi timp sa-si stie punctele forte si pe cele slabe;
– concentrarea pe punctele forte ale afacerii, genereaza rezultate mai bune decat activitatile de Imbunatatire a punctelor slabe, cu eforturi mult mai putine.
Pe www.bizschool.ro sunt disponibile cursuri de leadership, vanzari, marketing, management, dar si de operare PC si cursuri de limbi straine, inclusiv studii de caz realistice, care pot fi parcurse In ritmul fiecarui cursant de oriunde exista o conexiune la internet.
Programul Online Business School (www.bizschool.ro) este parte a proiectului Imbunatatirea competitivitatii Intreprinderilor mici si mijlocii prin antreprenoriat durabil (ICIMM) initiat de Romtelecom (prin divizia dedicata segmentului business – Romtelecom Business Solutions), Blue Point IT Solutions si OTE Academy.
Pentru mai multe detalii despre proiect, vizitati www.bizschool.ro.
Proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. “Investeste In oameni!”