Acesta este principiul marketing-ului unei firme internationale care de anul trecut are un magazin si in Zalau.
Aici, marfa nu este expusa pe rafturi, ci langa niste paturi de tip medical. Este vorba de niste aparate a caror reclama se face oferindu-le zilnic clientilor cate o procedura presotermoelectrica gratuita cu durata de 15 minite. Clientul culcat pe spate, isi incalzeste coloana deplasandusi sub ea un dispozitiv cu niste semisfere de piatra care preiau caldura de la aparatul care o genereaza.
Firma a avut in vedere doua facilitati. In primul rand, accesul comod spre locatie ca fiind amplasata in imediata apropiere a statiei de autobuz.
A doua si cea mai atractiva este gratuitatea procedurii, ceea c e face ca numarul clientilor sa fie mare in fiecare zi si ca atare si publicitatea e pe aceeasi masura.
Si mai e ceva. La intrare, clientul primeste un numar de ordine, dar care nu ramane valabil daca paraseste locatia spre a reveni doar cand ii vine randul. Ratiunea acestei masuri tine de mentinerea in sala a unui numar cat mai mare de clienti. Fiindca in timpul cat o tura se afla pe paturi pentru procedura presotermoelectrica, ceilalti participa vrand-nevrand la programul publicitar al firmei. Acesta consta dintr-o prelegere despre avantajele procedurii, urmata de o descriere a aparatului si ambele imbunate cu diverse forme verbale de socializare. Si in final se fac cateva exercitii simple de gimnastica pe un fond muzical antrenant.
Si cum doar cativa clienti reusesc sa prinda prima tura de procedura, ceilalti pana sa le vina randul, participa de voie de nevoie la 2-3 programe de acest fel. Asteptarea aceasta presupune timp si rabdare si nu toti dispun de ele. Iar daca omul vine si de la distanta, e un motiv in plus sa-si doreasca aparatul acasa. Asa se face ca desi pretul lui depaseste 1000 de euro, printre cei multi se gasesc si cumparatori. Ceea ce nu s-ar intampla daca aparatele ar fi expuse intr-un magazin obisnuit, fiindca pe omul de rand pretul l-ar indeparta din start, iar cel instarit opteaza de regula pentru alte mijloace de recuperare sau intretinere, fie in tara, fie pe meleaguri exotice.
Despre efectele acestei cure parerile sunt impartite. Doar specialistii ar fi in masura sa cuantifice cam ce procent din aceasta procedura are efect curativ propriu-zis si cat este autosugestie. Un lucru este neindoielnic si anume ca firma reuseste sa vanda marfa scumpa oamenilor mai putin instariti de speranta vindecarii unor maladii generate de uzura coloanei vertebrale.