Sa€“au implinit patruzeci de zile de la clipa sfanta si binecuvantata a Nasterii Domnului. si, acum, iata, sunt trecute cele patruzeci de zile prevazute de legea lui Moise, pentru curatire(Levitic cap. 12). Maria, purtand in brate pe preacuratul Prunc si insotita a€“dupa lege, de sotul ei, Iosif (Pruncul Iisus ,,fiind, precum se socotea, fiu al lui Iosif I ( Luca 3, 23), se infatiseaza, smerita, in cea dintai curte a templului, pentru ca sa aduca o jertfa. Aceasta jertfa, care varia dupa starea materiala a jertfitoarei, a constat din partea Maicii Domnului, din doua turturele. Apoi, imediat dupa jertfa, Ea s-a urcat in curtea a doua a templului, acolo unde erau primite femeile purificate. Dar nu numai pentru sine aduce Maica Domnului jertfa randuita de Lege, in ziua a patruzecea. Ci pe Insusi Pruncul vine ca sa-L inchine Domnului, tot dupa o randuiala a Legii si anume, in amintirea acelei nopti mari, cand poporul lui Dumnezeu a iesit din pamantul si robia Egiptului, si cand Dumnezeu a scutit pe copiii lui Israel de cumplita incercare a pierderii celui intii nascut din fiecare casa, trebuia ca fiecare familie sa aduca Domnului pe intaiul nascut si sa-l inchine slujirii Templului(vezi Iesire cap. 13). De cand, insa, mai tarziu, a fost trecuta aceasta slujire in seama tribului Levi, a fost inlocuita aceasta inchinare cu pret de rascumparare de cinci sicli de argint, pe care, de obicei, mamele il aduceau tot in ziua curatirii. Ce rost avea pentru Iisus acest pret? In primul rand, actul acesta trebuia sa insemne, alaturi de celelalte acte legale, savarsite de Domnul, un simplu act de supunere fata de voia lui Dumnezeu si de implinire a Legii. stim ce va declara Domnul:,,Sa nu socotiti ca am venit sa stric Legea sau proorocii; n-am venit sa stric, ci sa implinesc I( Matei 5,17). Dar cei cinci sicli, care fusesera platiti pentru Domnul, puteau avea si o semnificatie simbolica minunata. Ei simbolizau cele cinci rani ale Mantuitorului, pe care i le-au pricinuit rautatea noastra a tuturor, si prin care Domnul a castigat mantuirea noastra. Cu cinci sicli de argint a rascumparat Maica Domnului pe Pruncul Sfant acolo, in Templul Sfant din Ierusalim. Cu cinci rani ne va rascumpara Hristos, pe Golgota. Pentru aceste lucruri, de care am vorbit, sarbatoarea se numeste ,,Aducerea la Templu a lui IisusI. Sarbatoarea se mai numeste si:,,Intampinarea DomnuluiI, pentru ca Pruncul Iisus este intampinat de catre Dreptul Simeon si proorocita Ana. Din randuiala lui Dumnezeu, tocmai cand Pruncul Iisus este adus la Templu, un ,,om drept si temator de Dumnezeu, pe nume Simeon-caruia i se vestise de catre Duhul Sfant ca nu va gusta moartea pana ce nu va vedea mai inainte pe Hristosul DomnuluiI( Luca 2,25 si urm.) vine si el la Templu. si vazand Pruncul in bratele Mariei, simte o neobisnuita pornire launtrica de a-l lua in bratele sale. Se opreste in fata Sfintei Maici, si cu fata iluminata de o covarsitoare lumina launtrica, ridica cu bratele sale pe Sfantul Prunc. si din sufletul sau izbucneste acea cantare mica, pe care cu cu atata scumpatate, ne-o pastreaza insemnata in paginile ei, Evanghelia Sf. Luca(2,29-32). Marturiseste ca viata lui si-a implinit chemarea. L-a vazut pe Acela, Care va sa aduca mantuirea lumii. Batranetea lui, cauta acum odihna. Privind apoi spre Maica, din buzele lui Simeon, izbucnesc, profetic, cuvintele adresate Mariei: ,,Iata, Acesta este pus spre caderea si ridicarea multora din Israela€¦.si prin sufletul tau va trece sabieI (Luca 2, 34-35). si o proorocita, Ana, fiica lui Fanuel, inaintata in varsta, ce slujea lui Dumnezeu, ziua si noaptea, in post si rugacini, fiind prezenta in ceasul acela, a dat slava lui Dumnezeu si a vorbit despre Dansul, tuturor celor ce asteptau izbavirea lui Israel. Proorocia lui Simeon cazuse peste inima acelei multimi intocmai cum cad boabele de roua peste potirele insetate ale unor flori din camp, care de mult striga dupa ploaia Cerului. Iar batrana proorocita, Ana, ingenunchiata in fata Pruncului Sfant, ridicand mainile spre Dansul, incepe, cu grai inspirat, a vorbi despre El: ,,L-ati asteptat, voi, inimi zdrobite de durere si de dor? Ei bine, iata-L! A venit !-L-ati strigat si ati plans dupa El, voi vieti chinuite de intuneric si pacat? Ei bine, iata-L! E intre voi, MESIA ! E INTRE VOI, EMANUEL!