Conturile Revolut nu pot fi poprite de Libra Bank, a decis justiția din România, care a constatat că nu există raporturi juridice directe între clienții Revolut și Libra Internet Bank, banca ce adăpostește în România conturile Revolut.

Libra Internet Bank nu poate popri conturile Revolut- este decizia instanței, potrivit băncii care deține în țara noastră conturilor Revolut, scrie ziare.com.

Astfel, în lipsa existenței raporturilor juridice directe între Libra Bank și clienții Revolut, banca nu poate fi considerată terț poprit în raport cu aceștia.

La sfârșitul lui 2021, o companie de executări silite a chemat în instanță civilă Libra Internet Bank, solicitând instituirea popririi pe conturile a doi clienți asupra cărora BCR avea decizii definitive de executare silită.

Clienții Revolut au conturi bancare deschise la sucursala din Lituania (locul unde Revolut și-a luat licența pentru UE), care funcționează și în România din 2020.

Libra Internet Bank arată ”situația complet atipică în care primim adrese de înființare poprire pe numele unor debitori care nu sunt clienții băncii, ci ai unuia dintre partenerii nostri, persoană juridică lituaniană – Revolut Bank UAB, pentru care furnizăm tehnologie bancară. Concret, toate conturile deschise la Libra Internet Bank pentru desfașurarea parteneriatului cu Revolut Bank UAB au ca titular Revolut Bank UAB, nu clienții acestuia. Cu toate acestea, unele popriri sunt trimise în mod eronat către Libra Internet Bank”.

Libra Internet Bank: Decizia instanței ”marchează revenirea la normalitate”

Începând cu 1 iulie 2022, toți clienții Revolut au fost transferați de la instituția emitentă de monedă electronică, ce funcționa ca un portofel digital, la banca Revolut care a deschis conturi bancare clienților pe numele acestora în Lituania.

„Soluţia obţinută, prin care se tranşează în mod corect această chestiune, fiind sancţionată depăşirea cadrului legal în care intervine poprirea, marchează revenirea la normalitate şi asigură pe viitor securitatea şi previzibilitatea activităţii bancare în relaţia cu clienţii”, a transmis casa de avocatură Suciu-Popa, reprezentanţii legali ai Libra Bank în această speţă.

Sursa informatiei https://stirileprotv.ro