Controlul pe care inspectorii scolari l-au desfasurat, zilele trecute, la Scoala Gimnaziala Romanasi a confirmat mare parte din sesizarile ajunse la Inspectoratul scolar al Judetului Salaj cu privire la existenta mai multor nereguli in activitatea de management a unitatii. Potrivit raportului intocmit de inspectorii care au participat la inspectie, „managerul (n.a.: prof. Liliana Turc) nu lucreaza in echipa, nu practica un management participativ si nu accepta un dialog constructiv cu subalternii si cu administratia locala”, care, potrivit aceluiasi raport, „nu sunt consultati in luarea deciziilor in scoala”. Aceasta concluzie a inspectorilor confirma principala neregula pentru care a fost sesizat Inspectoratul scolar, si anume lipsa de colaborare dintre directoarea scolii si comunitate, in special dintre directoare si conducerea primariei.
Inspectia de la scoala din Romanasi a confirmat si o alta neregula sesizata. Este vorba despre faptul ca „nu au fost folosite eficient resursele alocate pentru modernizarea si conservarea spatiilor scolare”, mai exact despre faptul ca, sub… supravegherea directoarei, s-au facut in ultimii ani mai multe lucrari de proasta calitate.
Inspectorii au mai descoperit, de asemenea, ca directorul neglijeaza unitatile subordonate, in unele dintre acestea neajungand nici macar o data in acest an scolar (desi sunt stabilite clar sarcini prin fisa postului), si ca da dovada de super-ficialitate in intocmirea documentelor specifice.
Din chestionarele apli-cate de inspectori elevilor si parintilor acestora, singura nemultumire comuna se refera la lipsa sau la numarul insuficient de ore de informatica, calculatoarele existente in scoala nefiind folosite, se pare, prea des de teama sa… „NU SE UZEZE”!!! Comunicarea scolii cu parintii este apreciata, de acestia din urma, ca fiind in general buna, cu obiectii legate de disciplina din scoala, care „lasa de dorit”, de subiectivismul in notare al profesorilor si de exigenta prea mare a unui cadru didactic (profesoara de fizica, nimeni alta decat directoarea scolii, raportul evidentiind ca doar la aceasta disciplina pana si copiii buni la invatatura au note slabe).
Inspectia a scos la lumina si nereguli legate de intocmirea unor documente (spre exemplu, in centralizatorul cu calificativele cadrelor didactice din anul scolar 2007-2008, au fost depistate semnaturi de luare la cunostinta false) si de activitatea de secretariat.
Pe baza acestui raport de inspectie, Consiliul de Administratie al ISJ va trebui sa decida, zilele urmatoare, daca si ce masuri trebuie luate pentru normalizarea situatiei de la Romanasi.