In vederea alinierii la standardele europene in materie de deseuri, operatorul de salubrizare S.C Brantner Environment S.R.L si-a stabilit ca obiectiv strategic responsabilitatea si implicarea în dezvoltarea vietii, protejarea mediului, a comunitatii, si sprijinirea educatiei in scoli. In vederea obiectivelor ce trebuie atinse pana in anul 2020 cu privire la reutilizarea si reciclarea deseurilor, primul obiectiv ar fi reducerea efectelor negative ale producerii si gestionarii deseurilor asupra sanatatii oamenilor si asupra mediului.
rn
Comunicam cetatenilor urmatoarele:
Colectarea selectiva a deseurilor de la (blocuri) si gospodarii individuale (case) se face astfel:
m In cartierele de blocuri:
La punctele de colectare din zonele de blocuri, in containere/pubele/puncte menajere ingropate, personalizate pentru fiecare fractie:
rn
– plastic/metal – galben;
rn
– hartie/carton – albastru;
rn
– sticla – verde;
rn
– deseuri reziduale – negru;
rn
– La gospodariile individuale (case): se va colecta in sacii de plastic inscriptionati, furnizati in mod gratuit de operatorul de salubritate. Deseurile reziduale se vor colecta in europubela.
Important!
Este interzisa amestecarea deseurilor.
Este interzisa abandonarea deseurilor si depozitarea acestora in afara spatiilor special amenajate, conform Legii nr. 211/2011.
– PLASTIC/METAL
Se colecteaza in recipientul marcat cu galben (blocuri), respectiv sacul inscriptionat (case).
Recipientele din plastic (PET-urile) se clatesc cu apa ; ambalajele din plastic care nu se pot curate, se colecteaza la deseurile reziduale. Astfel se economiseste spatiu prin presare.
Exemple:
– DA: bidoane si cutii din plastic, folie de plastic, pungi din plastic, ambalaje de protectie din plastic, jucarii din plastic, doze de bauturi, cutii de conserve, tacamuri de bucatarie etc.
– NU: produse combinate din metal si plastic, polistiren din constructii, cutii/bidoane cu resturi de vopsea, diluanti sau alte substante chimice periculoase, deseuri medicale (de exemplu seringi folosite).
– HARTIE/CARTON
Se colecteaza in recipientul marcat cu albastru (blocuri), respectiv sacul inscriptionat (case).Prin impaturire se economiste spatiu!
Exemple:
– DA: reviste, ziare, maculatura, plicuri; cutii, fotografii, cartoane de oua, cutii de pizza, cutii de carton de bauturi (tetrapack) etc. (se colecteaza uscate)
– NU: hartie si carton ce contin reziduuri de mancare, servetele si hartie bucatarie folosite, hartie de ambalat lucioasa.
– STICLA
Se colecteaza in recipientul marcat cu verde (blocuri), respectiv sacul inscriptionat (case).Ambalajele din sticla se clatesc inainte de debarasare.
Exemple:
– DA: ambalaje din sticla (fara capac), borcane (fara capac), damigene, ambalaje din sticla de la produse cosmetice etc.
– NU: oglinzi, geamuri, produse din portelan, ceramica, cristal/vase rezistente la caldura etc.
– DESEURI REZIDUALE/AMESTECATE
Deseurile reziduale sunt deseurile care nu se pot recicla.
Exemple: resturi de mancare (carne, lactate, vegetale, oua), scutece de unica folosinta, absorbante, reziduurile/excrementele animalelor de casa, continutul sacului de la aspirator, mucuri de tigara, servetele folosite, ambalaje foarte murdare, cioburi de ceramica si portelan, vesela de unica folosinta foarte murdara, cenusa de la sobe (daca in afara de lemn se ard si carbuni).
– DESEURI VOLUMINOASE – mobilier, covoare, saltele etc. Colectarea acestora se face cu titlu gratuit, in cadrul campaniilor de colectare, in baza unui program stabilit. In afara programelor stabilite, colectarea se va face in baza unei solicitari, contra cost la sediul societatii. Este interzisa depozitarea deseurilor langa punctele gospodaresti.
– DESEURI DIN CONSTRUCTII – Se ridica contra cost de catre operatorul de salubritate, in baza unei solicitari, contra cost la sediul societatii. Este interzisa depozitarea deseurilor langa punctele gospodaresti.
Societatea noastra impreuna cu cetatenii dorim sa ducem la indeplinirea obiectivelor in ceea ce priveste colectarea deseurilor selective, respectand toate normele europene in domeniu.Obiectivul nostru prioritar ramâne asigurarea unor servicii moderne si performante, satisfacerea cerintelor si asteptarilor tuturor clientilor nostri, actuali si potentiali, cu servicii de calitate.