CNAIR a semnat miercuri, 16 august, contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a autostrăzii Sibiu – Făgăraș, mai exact a tronsonului Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), cu o firmă din Turcia. Ofertantul declarat câștigător este MAKYOL İNSAAT SANAYİ TURİZM VE TİCARET ANONİM SİRKETİ, cu sediul la Istanbul.

Valoarea contractului este de peste 1,77 miliarde lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind fondurile europene, prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027.

“Traseul are o lungime de 17,61 km și include construcția a 27 de structuri de artă, printre care și un pod de o complexitate tehnică ridicată în lungime de 820 m”, explică CNAIR.

Durata contractului este de 48 luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Autostrada Sibiu – Făgăraș (68,04 km) este compusă din 4 tronsoane: Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ105G) -14,25 km, Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) -19,92 km, Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – 17,61 km, Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș -16,26 km, și drum de legătură cu DN1 (5,6 km.)

Am semnat astăzi contractul pentru proiectarea și execuția primilor 17,6 km ai autostrăzii Sibiu- Făgăraș, parte a A13, Sibiu – Făgăraș- Brașov -Bacău (aproximativ 300 km).

“Prin semnarea acestui contract în valoare de 1,77 miliarde lei (fără TVA) finanțat din Programul Transport (PT), începe practic construcția celei de-a doua autostrăzi care va lega Moldova de celelalte regiuni ale țării, după A7”, spune directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.