Încep azi Evaluările Naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a. Peste 500.000 de elevi din toată țara vor susține aceste examene. Rezultatele obținute nu se vor comunica public și nici nu se vor trece în catalog, urmând a fi transmise doar elevilor și părinților și valorificate la nivelul școlii pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare și pentru îmbunătățirea competențelor, acolo unde este cazul.

Așadar, evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a debutează luni, 13 mai, cu proba de Limbă și comunicare – scris – Limba română, respectiv proba de Limbă și comunicare – scris – Limba maternă pentru elevii aparținând minorităților naționale.

Marți, 14 mai, elevii claselor a II-a vor susține proba de Limbă și comunicare – citit – Limba română, iar miercuri, 15 mai, elevii aparținând minorităților naționale participă la proba de Limbă și comunicare – citit – Limba maternă.

Joi, 16 mai, va avea loc proba la Matematică și științe ale naturii, iar vineri, 17 mai, se va desfășura ultima probă din cadrul Evaluării Naționale la clasa a II-a, Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale, susținută de elevii aparținând minorităților naționale

Evaluarea competențelor fundamentale dobândite la finalul clasei a IV-a are următorul calendar: Limba română -21 mai, Matematică -22 mai și Limba maternă -23 mai.

Evaluarea Națională la finalul clasei a VI-a se va desfășura în zilele de 28 mai – Limbă și comunicare, respectiv 29 mai – Matematică și științe ale naturii.

Durata alocată rezolvării este de 30 de minute la clasa a II-a, respectiv 60 de minute la clasele a IV-a și a VI-a.

Testele sunt evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de către comisiile de evaluare constituite la nivelul acestora, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.

Ca element de noutate, colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi realizată cu ajutorul unei noi aplicații digitale. Aceasta va permite, pe de o parte, colectarea datelor în condiții de siguranță și de control optimizat al calității și, pe de altă parte, va oferi comisiilor de evaluare acces la propriile date de evaluare ale elevilor și va permite valorificarea rapidă și flexibilă a acestora. Astfel, va fi facilitată realizarea rapoartelor clasei și a raportului școlii, fără eforturi birocratice suplimentare și într-un timp mai scurt, precizează Ministerul Educației.