Opt Loganuri nou-noute de cate 33.000 de euro bucata – ale caror piesa de rezistenta este uimitorul radar „invizibil” fabricat in Mare Britanie, nedetectabil cu aparatele antiradar – incep azi vanatoarea de vitezomani pe soselele Salajului.
Vitezomanii nu mai scapa neamendati. Detectoarele radar sunt inutile in fata noii dotari a Politiei Rutiere.
Rutieristii salajeni au primit ieri un cadou important de la Bucuresti- opt masini cu radare invizibile care ii vor detecta pe vitezomanii de pe drumurile din Salaj. Masinile care au ajuns in Salaj fac parte dintr-un lot de 449 de autoturisme cu care au fost dotate inspectoratele de politie din fiecare judet si municipiul Bucuresti. O parte din masini vor fi distribuite si la sectiile de politie orasenesti, restul urmand sa fie folosite de Serviciul Politie Rutiera. Politistii care vor lucra pe aceste masini au fost instruiti ieri cum trebuie folosita aparatura performanta cu care sunt dotate. Dotare care a facut ca valoarea unei masini Logan echipate cu super-radarul invizibil sa fie de circa 33 de mii de euro.
ANTIRADARUL – OBIECT DECORATIV
Cosmarul soferilor il va reprezenta faptul ca noile radare vor actiona in regim de stand-by. Mai precis, camera video merge tot timpul, fara a emite unda radio, ceea ce inseamna ca nu poate fi detectata. Atunci cand politistul observa o masina care pare sa ruleze cu viteza, apasa butonul care porneste emitatorul radar, stabilind astfel instantaneu viteza masinii privite pe monitor. In acel moment radarul poate fi detectat, dar va fi prea tarziu pentru soferul prins in neregula.
RADARELE II FILMEAZA SI PE POLITISTI
Noile aparate radar sunt montate pe autoturisme Dacia Logan MCV (cele din Salaj au numar de inmatriculare de forma B 19 XN_), avand o capacitate de stocare pe hard-disk a peste 60 de ore de filmare. Radarele pot inregistra orice abatere in trafic, indiferent daca este zi sau noapte si indiferent de temperatura. Marja de functionare este cuprinsa intre -30 si 50 de grade Celsius, fara ca parametrii de inregistrare sa fie afectati.
In functie de pozitionare, noile radare nu pot fi detectate de aparatele antiradar sau sunt detectate prea tarziu. De asemenea, tehnologia permite politistului care tocmai amendeaza un sofer sa porneasca de la distanta radarul, pentru a putea depista si alti contravenienti. Pe de alta parte, sistemul monitorizeaza si comporta-mentul politistului, putand inregistra si eventualele abateri sau abuzuri comise de acesta.
32 DE MORTI IN ACCIDENTE INTR-UN SINGUR AN
Noile dotari ar trebui sa-i faca mai responsabili pe soferii care tind sa apese prea tare pedala de accelaratie. Viteza execesiva a fost, conform statisticilor Inspectoratului de Politie Judetean (IPJ) Salaj, principala cauza a acciden-telor grave, soldate cu morti si raniti.
Astfel, potrivit bilantului IPJ, cele 188 accidente rutiere grave care au avut loc in Salaj in 2009 s-au soldat cu 32 morti si 204 raniti grav. Din acestea 31 (cele mai multe) au avut loc din cauza vitezei, 13 pe fondul consumului de alcool, iar 12 evenimente cu final tragic au fost cauzate de soferi imprudenti (depasiri, neacordare de prioritate etc.).
Loganuri de 33.000 de euro
Conform oficialilor din cadrul Ministerului de Interne, pretul de 33.000 de euro pentru fiecare masina este justificabil deoarece masinile au echipa-mente radar care nu pot fi interceptate de detectoarele din comert, un minilaborator de testare a alcoolemiei si statii de emisie-receptie mai performante. Masinile fac parte dintr-un lot de 2.000 de autospeciale cumparate de Ministerul de Interne. Dispozitivele radar sunt fabricate in Marea Britanie au camere video performante si sunt prevazute cu dispozitive GPS.