Incep Evaluările Naționale la clasele mici
Evaluările naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a încep azi. Prima dată vor fi evaluați elevii din clasa a II-a, urmând ca până pe 3 iunie să le fie verificate cunoștințele elevilor de clasa a IV-a și a VI-a. Astfel, elevii din clasele a II-a vor „sparge gheața” azi cu proba scrisă la Limba română. Mâine vor avea proba de citire la Limba română și de scriere și citire la Limba română pentru minoritățile naționale, pe 20 mai proba la Matematică, pe 21 mai proba scrisă la Limba maternă, iar pe 22 mai proba de citire la Limba maternă.
Evaluările pentru elevii clasei a IV-a vor avea loc în perioada 26 – 28 mai, astfel: 26 mai – Limba română, 27 mai – Matematică, 28 mai – Limba maternă.
Evaluarea elevilor clasei a VI-a începe pe 2 iunie cu proba de Limbă și comunicare și se încheie pe 3 iunie cu proba de Matematică și |tiințe ale naturii.
Subiectele la Evaluările naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt realizate după modelul testelor internaționale PISA.
În ceea ce privește durata testărilor, la clasa a II-a acestea vor dura 30 de minute, în timp ce la elevii claselor a IV-a și a VI-a vor dura 60 de minute. Fiecare test în parte va fi corectat în cadrul școlilor de către doi profesori din școala respectivă, în termen de cel mult șapte zile de la susținerea acestora, iar rezultatele nu se vor trece în catalog. Pe baza rezultatelor obținute la evaluări, dascălii vor elabora planuri individualizate de învățare acolo unde este nevoie și îi vor informa pe părinți și pe elevi asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate. stop_coloana
În anul școlar 2013 – 2014, elevii din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au avut de susținut pentru prima dată Evaluări Naționale. La nivelul județului Sălaj, au susținut evaluările 2.200 de elevi de clasa a II-a din 80 de școli, 2.236 de elevi de clasa a IV-a din 79 de școli și 2.270 de elevi din clasa a VI-a din 79 de școli. Din datele prezentate în raportul privind Starea învățământului sălăjean în anul școlar 2013 – 2014, „elevii au fost preocupați și interesați pentru a rezolva complet și corect fiecare sarcină de lucru, dovedind seriozitatea într-o atmosferă specifică de examen”.
Reprezentanții ISJ Sălaj au precizat câteva aspecte de îmbunătățit privind desfășurarea Evaluărilor Naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, dintre care amintim faptul că textele au avut grade diferite de dificultate, ca atare elevii nu au avut șanse egale la rezolvarea sarcinilor; la unii itemi elevii nu au înțeles cerințele, fapt care a dus la disfuncții în răspuns; perioada în care s-au desfășurat testele a fost aleasă prea aproape de finalul anului școlar, când sunt foarte multe activitățile în care sunt implicați atât elevii, cât și profesorii; ora de transmisie și preluare a subiectelor nu a fost una potrivită.
