Încă un pas către Tunelul Meseș. CNAIR licitează supervizarea lucrărilor pe tronsonul Poarta Sălajului-Nușfalău
Se face încă un pas către mult așteptatul tronson de autostradă de la Poarta Sălajului la Nușfalău, care include și Tunelul Meseș.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat licitația pentru supervizarea lucrărilor pe acest sector din Autostrada Transilvania.
„Obiectul contractului Servicii de Supervizare “Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Salajului – Zalau, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău” va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor”, a anunțat CNAIR, potrivit economedia.ro.
Potrivit aceleiași surse, valoarea estimată a contractului este de 124.407.520 lei, fără tva, iar ofertele se pot depune până în data de 6 octombrie.
Săptămâna trecută, consilierii locali zălăuani au aprobat un protocol de colaborare cu asocierea Makyol – Ozaltin, în vederea realizării de prospecţiuni geologice pentru realizarea Tunelului Meseş,
Asocierea Makyol – Ozaltin este constructorul desemnat pentru realizarea investiţiei de interes public „Proiectarea şi Execuţia Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 3B: Mihăieşti – Suplacu de Barcău, Subsecţiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil autostradă în Zona Meseş şi Subsecţiunea 3B4: Zalău – Nuşfalău”.
Potrivit protocolului, în pădurea proprietate publică a Municipiului Zalău vor fi executate 11 foraje de mici dimensiuni ca diametru, din care patru în porţiunea de la ieşirea din tunel, portiune pentru care este depusă deja documentaţia de scoatere definitivă din fondul forestier, fără compensare şi diferenţa pe traseul tunelului, până la intersecţia cu drumul DJ 108R, ce duce spre localitatea Treznea.
Sondările vor fi executate în proximitatea drumului forestier Meseş II, şi vor străbate mai multe parcele.
Transportul utilajelor se va face pe drumul forestier Meseş II şi pe drumurile de exploatare existente, fără a afecta cu defrişări fondul forestier. Echipamentele şi utilajele vor fi depozitate în parcările existente pe drumul forestier Meses II, astfel încât să nu se obstrucţioneze accesul sau exploatările forestiere, se mai arată în documentul menţionat.
Cel mai mare contract de infrastructură rutieră din istorie, de 6,62 miliarde de lei pentru 41 de kilometri din Autostrada Transilvania, între Poarta Sălajului și Nuşfalău, incluzând Tunelul Meseş, lung de 2,89 kilometri, a fost semnat în 10 aprilie, la Zalău, de către reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi cei ai asocierii Makyol – Ozaltin.
Construcția celor două secțiuni, Poarta Sălajului – Zalău şi Zalău – Nuşfalău, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).
