Săptămâna viitoare se împlinește termenul limită până la care antreprenorii interesați să realizeze autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel Meseș, și subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău mai pot trimite ofertele.
CNAIR a transmis spre publicare anunțul de participare în data de 7 februarie, stabilind data limită pentru primirea ofertelor în 6 aprilie.
Durata contractului este de 78 de luni și cuprinde 18 luni perioada de proiectare și 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 60 de luni.
CNAIR a anulat și a reluat în aceeași zi, adică în 26 ianuarie, licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, parte din Autostrada Transilvania (A3). Aceasta cuprinde tronsoanele Poarta Sălajului – Zalău, care include și Tunelul Meseș, respectiv Zalău-Nușfalău.
Motivul care a stat la baza anulării, iar apoi reluării licitației într-un interval de timp record îl reprezintă creșterile de prețuri înregistrate pe piața de profil în ultima perioadă, au explicat reprezentanții CNAIR.
Finanțarea pentru acest contract, cel mai mare ca valoare din istoria CNAIR, va fi asigurată prin POT. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje, în lungime totală de aproximativ 13 km, și a Tunelului Meseș, în lungime de 2,89 km.
Tulai, Doamne! Elvețienii, care făceau tunele de-astea prin stîncă pe la 1860 (nu prin dealuri/pămînt), tremură de fricăcă o să le bateți voi recordu!