După cainii-salvatori sau insoţitori ai persoanelor oarbe, au apărut cainii-şcolari: in Germania, tot mai mulţi profesori apelează la ei, pentru a ameliora ambianţa din şcolile germane şi pentru a spori increderea elevilor in ei inşişi. După folosirea cainilor in cadrul şedinţelor de psihoterapie pentru copii şi adolescenţi, integrarea lor in mediul şcolar a apărut in Germania la sfarşitul anilor 1990, după o idee importată din Statele Unite. Aproape 120 de caini-şcolari sunt astăzi in activitate in Germania, de la creşă pană la liceu, iar numărul lor inregistrează o creştere constantă, a declarat Lydia Agsten, profesoară intr-un centru de educaţie specializat pentru copiii cu handicap din Iserlohn, din apropiere de Dortmund. Intr-adevăr, este posibil ca elevii să obţină rezultate mai bune graţie motivaţiei şi creativităţii profesorului, stimulaţi de prietenul lor canin, explică Susanne Wille, o dresoare de caini-şcolari.