Ani si ani de zile unii parlamentari nu reusesc sa legifereze chestiuni importante pentru cei ce i-au ales. Si atunci in lipsa de idei folositoare vin cu cate o traznaie, precum interzicerea fast-food-urilor, sau mai nou inchiderea supermaketurilor in zilele de duminica. Se pare ca acesti parlamentari nu gandesc ce efect exact ar putea avea propunerile lor si care ar fi acela. Interesul lor este doar acela de a produce rating. Asa s-a intamplat la sfarsitul saptamanii trecute cu propunerea deputatilor din Comisia pentru agricultura privind inchiderea super-marketurilor in zilele de duminica. Scopul declarat: protejarea producatorilor auto-htoni care, zice-se ca si-ar putea vinde marfa in acea zi. Da, de unde? Producatorii sau inter-mediarii vor scumpi in ziua de duminica marfa, stiind ca sunt singuri pe piata, incat consu-matorul va renunta de… buna voie, ori isi va face cumparaturile sambata. Cu inchiderea supermarketurilor nu se rezolva problema producatorilor. Pro-blemele sunt cu totul in alta parte. In loc sa fi rumegat aceasta propunere, alesii nostri s-ar fi putut gandi cum sa acorde subventii si scutiri de taxe pentru producatorii romani, pentru a fi competitivi cu ceilalti producatori europeni, nu sa-i impinga spre faliment prin fiscalitate excesiva. Ar mai fi putut gandi, cum sa investeasca in mediul rural cum sa gaseasca spatii in care producatorii nostri sa vanda produsele autohtone, de vreme ce in piete mai bine de jumatate din legume si fructe sunt de peste mari si tari. Tot parlamentarii nostri ar fi putut gandi cum sa elimine politica de monopol a super-marketurilor si cum sa determine magazinele sa preia produse romanesti. Aceste idei s-au mai dezbatut, dar au fost uitate imediat ce a trecut isteria. Asa si acum. Propunerea cu marketurile inchise duminica nu avea alt scop decat de a produce isterie. Caci la circ ne pricepem cel mai bine.