Dorin Abraham umbla după bunul plac in conturile clienţilor, făcand dispăruţi 50.000 de euro.
Un angajat al Agenţiei Jibou a Băncii Comerciale Romane (BCR) a sustras din conturile mai multor clienţi ai băncii aproximativ 50 de mii de euro. Se pare că angajatul băncii ar fi „operat” incă din 2009. Clienţii băncii au depistat doar săptămana trecută că şi-au pierdut economiile de-o viaţă, după ce unul dintre clienţi a reclamat conducerea Agenţiei că i-au dispărut banii din cont.
Potrivit purtătorului de cuvant al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Sălaj, Mariana Cristea, in cursul zilei de luni doi clienţi au depus plangere la Poliţia Jibou. „In momentul de faţă sunt inregistrate două plangeri. Persoanele in cauză nu au scris sumele care le-au fost sustrase din conturi. Vă putem spune doar că, din primele cercetări, prejudiciul total se ridică la suma de 50.000 euro”, a afirmat reprezentantul IPJ. Din primele cercetări, paguba a fost produsă de un angajat care este cercetat pentru săvarşirea infracţiunii de delapidare.
„M-am trezit cu contul gol”
A.G. din Jibou este unul din clienţii BCR păgubiţi. Sambătă, 9 octombrie, a mers la bancă pentru a scoate o sumă de bani dintr-un cont de depozit in lei, in care familia a depus peste 19 mii de lei, bani economisiţi pe parcursul a mai multor ani. Angajaţii băncii au ridicat din umeri cand au văzut contul gol. „Mi-au spus că din ianuarie mi-a fost lichidat contul. Mai aveam un cont in euro, unde din 3500 euro mi-au mai rămas o mie. Contul in euro a fost lichidat in luna iunie”, susţine clientul păgubit.
„Sună-mă cand vrei bani”
A.G spune că angajatul băncii, pe nume Dorin Abraham, i-a spus să nu se adreseze altor persoane din bancă deoarece doar el gestionează contul respectiv. „A zis că dacă vreau bani din cont să-l sun. In septembrie am avut nevoie de 1500 lei, l-am sunat şi mi-a adus banii la serviciu, fără chitanţă, fără nimic”, mai adaugă victima. A aflat de pagubă doar sambătă, cand a mers la bancă pentru a ridica o sumă de bani. Directorul băncii i-a pus să dea o declaraţie, asigurandu-i că in 2-3 săptămani vor avea banii inapoi in conturi.
Anchetă internă la bancă
BCR ne-a transmis, intr-un comunicat oficial, că, in urma sesizării venite din partea unui client, a fost demarată o anchetă internă pentru verificarea corectitudinii operaţiunilor efectuate şi asigură clienţii că nu vor exista păgubiţi. „Clienţii de bună credinţă nu au de ce să se teamă pentru economiile lor depuse in cont, a căror integritate o garantăm. BCR are proceduri interne clare, aprobate de BNR, a căror respectare este o obligaţie de serviciu a fiecărui angajat. După finalizarea analizei interne vom intreprinde demersurile necesare conform normelor şi legilor in vigoare. In acest sens, se poate merge pană la plangere penală impotriva vinovaţilor prezumtivi” se arată in poziţia oficială a BCR, fără a da detalii, conform solicitării reporterului Graiul Sălajului, legat de numărul cienţilor păgubiţi şi imprejurările care au condus ca un astfel de prejudiciu să nu fie depistat decat după aproape un an.