Guvernul a cerut Comisiei Europene acordul pentru reducerea cu o treime a valorii triplate a taxei auto la inmatricularea vehiculelor, rezultand un nivel dublu fata de suma perceputa la data introducerii taxei pe poluare auto, in iulie 2008, si cresterea usoara a taxei la vehicule non-euro si Euro1.
IPropunerea este inlocuirea actualei valori a taxei, tripla fata de cea din vara lui 2008, cu una dubla fata de valoarea de atunci. Modul de calcul ramane acelasi, doar coeficientii de calcul se modifica. In plus, modificarea coeficientilor ar duce si la cresterea cuantumului de plata pentru masinile non-euro sau cu standard de poluare Euro 1, cazuri in care taxa va creste, dar nu semnificativI, au declarat, luni, agentiei MEDIAFAX, surse ministeriale.
Potrivit acestora, proprietarii de vehicule noi Euro 4 cu cilindree sub doi litri vor in continuare scutiti de la plata taxei, ca o masura de sprijinire a industriei auto.
Proiectul de act normativ care include aceste modificari a fost transmis Comisiei Europene (CE) la sfarsitul saptamanii trecute, urmand ca, in cazul in care va fi acceptata de catre Executivul de la Bruxelles, noua forma a taxei auto sa fie introdusa prin ordonanta de urgenta a Guvernului.
La sfarsitul sedintei de miercuri a Guvernului, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a anuntat ca taxa de poluare auto va fi redusa la un nivel inferior celui actual, care este de trei ori mai mare comparativ cu valorile din luna iulie 2008, existand posibilitatea ca statul sa restituie diferenta de bani proprietarilor de vehicule care au achitat taxa la valoarea triplata, iar ulterior, pana in vara, va fi promovat un proiect de lege prin care va fi instituita o taxa anuala pentru toti poluatorii.