In cadrul sedintei de Guvern din data de 30 aprilie a fost adoptata o ordonanta de urgenta prin care executivul va acorda un sprijin de 200 de milioane de lei tuturor institutiilor de presa din Romania.

rn

Avand in vedere efectele economice deosebit de grave generate de inchiderea partiala sau totala a activitatii economice din sectorul privat din Romania, cu impact deosebit de grav asupra functionarii institutiilor mass-media, reprezentantii guvernului au decis ca se impune derularea unor campanii nationale si locale de informare publica, tintite catre cetateni, in scopul constientizarii riscurilor de imbolnavire si cresterii gradului de conformare voluntara la normele sanitare si sociale impuse de autoritatile competente, in vederea limitarii extinderii raspandirii virusului dupa ce va inceta starea de urgenta de pe teritoriul Romaniei.

rn

Totodata, pe fondul incetinirii activitatilor economice, cea mai mare parte a institutiilor care activeaza in domeniul mass-media si al publicitatii si-au diminuat incasarile semnificativ, iar in lipsa unor campanii de informare sustinute financiar, activitatea institutiilor mass-media ar putea fi grav afectata, cu consecinte negative in ceea ce priveste asigurarea dreptului la o informare corecta si echilibrata a cetatenilor intr-o perioada critica in care nevoia de informare este esentiala.

rn

In perioada dintre intrarea in vigoare a acestei ordonante de urgenta si data de 31 august 2020, Guvernul Romaniei va difuza contra cost, prin intermediul serviciilor de radiodifuziune, al ziarelor tiparite, revistelor, publicatiilor periodice, al furnizarilor de servicii media online si al mijloacelor de publicitate amplasate in localitati, campanii de informare publica privind masurile de prevenire si limitare a raspandirii coronavirusului, precum si campanii de informare publica privind modul de reluare a activitatilor economice si sociale dupa incetarea starii de urgenta.

rn

Bugetul total al acestor campanii de informare publica este de 200 de milioane de lei, pe toata durata campaniei, suma finala de plata urmand a se stabili in functie de modul in care se va derula campania, tinand cont de audientele masurate si de rapoartele de masurare si monitorizare pe perioada campaniei, realizate conform standardelor de masurare din industria media.

rn

Suma prevazuta pentru furnizorii de servicii mass-media si promovare prin mijloace de publicitate in localitati se distribuie dupa cum urmeaza: 55% pentru televiziuni care se distribuie astfel: 8% pentru televiziuni locale si 47% pentru cele nationale. 23 % pentru furnizori media online, care se distribuie astfel, cel putin 5% pentru furnizorii media online cu continut local si 18% pentru furnizorii media online cu continut national.

rn

Un procent de 12% va merge catre radiouri, care se imparte astfel, 4% pentru radiourile locale si 8% pentru cele nationale. 5% pentru ziare tiparite, reviste si publicatii periodice, 4% pentru publicitatea prin amplasarea de mijloace de publicitate in localitati.

rn

Pentru presa tiparita, pe toata perioada de desfasurare a campaniei, fiecare publicatie inclusa in campanie va publica, in fiecare editie a publicatiei, cel putin o macheta de o jumatate de pagina, ce va contine o creatie oficiala din cadrul campaniei la urmatoarele costuri:

– 30.000 lei/luna pentru fiecare cotidian cu difuzare nationala, regionala sau locala cu un tiraj mediu brut per editie mai mare de 2.000 de exemplare.

– 8.000 lei/luna, pentru fiecare publicatie periodica (saptamanal, bilunar, lunar, minim 8 aparitii pe an) cu difuzare nationala si cu un tiraj mediu brut per editie mai mare de 1.000 de exemplare.

rn

– 12. 000 lei/luna, pentru fiecare cotidian (cu minim 3 aparitii saptamanal) cu difuzare locala sau regionala si cu un tiraj mediu brut per editie mai mare de 500 de exemplare.

rn

– 6.000 lei/luna, pentru fiecare publicatie periodica (saptamanal, bilunar, lunar, minim 8 aparitii pe an) cu difuzare locala sau regionala cu un tiraj mediu brut per editie mai mare de 500 de exemplare.