Premierul Ludovic Orban a anuntat joi, 7 noiembrie, la preluarea mandatului de catre noul ministru al Mediului, Apelor si Padurilor, Costel Alexe, ca trebuie conceputa o noua formula de calcul a taxei auto.
Intrebat daca va cauta o formula de calcul pentru taxa auto care sa nu mai poata fi atacata la Comisia Europeana, premierul a spus: "Cu siguranta. Cred ca ea trebuie sa fie conceputa ca o taxa de poluare si cuantumul taxei sa depinda de cantitatea de noxe care sunt eliberate in atmosfera. Formulele care au fost incercate au intrat in contradictie cu reglementarile la nivel european, se stie ca taxele indirecte trebuie sa respecte reglementarile europene. Aceasta taxa poate fi gandita si ca un impozit pe proprietate variabil, dar si aici exista riscul sa contravenim principiului ca o taxa depinde de valoarea unui bun".
Premierul a mai spuc ca, atunci cand se va ajunge la o formula care sa fie acceptabila la nivelul Comisiei Europene, ea va fi anuntata public.
"Decat sa mai venim iarasi cu o taxa ca sa mai luam bani de la proprietarii de masini si dupa aia sa trebuiasca sa-i dam inapoi, mai bine masuram de sapte ori si stabilim ceea ce suntem siguri ca va fi acceptat la nivelul institutiilor europene", a mai adaugat Ludovic Orban.
Potrivit ministrului Mediului, Costel Alexe, din bugetul de 2,4 miliarde de lei din fondul ministerului, 1,8 miliarde au plecat catre restituirea taxei auto.
"PSD a scos aceasta taxa. Din pacate nu a venit cu o solutie pentru a imbunatati calitatea aerului. A fost anul trecut si este in procedura o linie de finantare AFM pentru mijloace de transport in comun prietenoase cu mediu (…) si in discutiile avute pana acum, anul viitor ne vom axa ca prin AFM sa dezvoltam programe care sa aduca imbunatatiri calitatii aerului din Romania", a spus Costel Alexe, noul ministru al Mediului, Apelor si Padurilor.