Personalitatea juridica a gradinitelor a fost retrasa anul trecut, in baza unei decizii a consilierilor locali. Din septembrie, fiecare gradinita va avea din nou director.

Incepand cu 1 septembrie 2013, toate gradinitele din municipiu isi recapata personalitatea juridica si, implicit, directorii, dupa ce consilierii locali din Zalau au aprobat ieri, in cadrul unei sedinte extraordinare, reteaua scolara pentru anul scolar 2013-2014. In prezent, gradinitele sunt arondate scolilor din municipiu, functioneaza ca structuri ale acestora si sunt conduse de coordonatori care nu beneficiaza de remuneratie pentru raspunderea pe care si-au asumat-o, astfel ca toti coordonatorii s-au unit si au solicitat consilierilor locali sa redea personalitatea juridica gradinitelor. Motivele invocate sunt ca numarul de prescolari din fiecare gradinita depaseste 150, cifra minima necesara pentru ca o gradinita sa obtina personalitate juridica. Un alt argument adus este acela ca remunerarea directorilor nu este o cheltuiala apasatoare pentru bugetul local, indemnizatia de conducere fiind de aproximativ 2.500 de lei anual. In plus, coordonatorul gradinitei, care nu este remunerat, raspunde de tot ceea ce inseamna activitatea administrativa si educationala – controalele din partea Directiei de Sanatate Publica, a Directiei Sanitar Veterinare, Pompieri, Inspectoratul |colar, Primarie, Protectia Consumatorului, Curtea de Conturi, Directia Muncii, ARACIP, dar si de activitatile cu parintii, inscrierea copiilor, promovarea imaginii gradinitei, oferta curriculara, incheierea si derularea de parteneriate etc. Tinand cont de argumentele aduse, consilierii locali s-au pus de acord si au aprobat proiectul de hotarare, astfel ca toate unitatile de invatamant din municipiu, atat scoli, cat si gradinite, vor functiona din anul scolar viitor cu personalitate juridica. Amintim ca toate gradinitele din municipiu si-au pierdut personalitatea juridica la 1 septembrie 2012, in baza unei hotarari de Consiliu Local al muncipiului Zalau adoptata in 5 ianuarie 2012, la solicitarea Inspectoratului |colar Judetean (ISJ) Salaj. Argumentele aduse la acea vreme de reprezentantii ISJ au fost ca trebuie pusa in aplicare Legea Educatiei nationale, insa odata cu debutul anului scolar 2012-2013 s-a ajuns la concluzia ca era mai buna varianta pastrarii vechii organizari, pentru ca directorul scolii nu poate raspunde si de activitatea din gradinitele arondate. Astfel s-a luat decizia stabilirii unui coordonator in fiecare gradinita, insa acestia nu pot fi remunerati in lipsa unui cadru legal.