Gara din Zalău face praf o grămadă de bani
Mai în primăvară, Ioan Mândruţ, şeful şantierului de la Gara din Zalău, spunea că “dacă vremea ţine cu noi, la sfârşitul lunii mai am putea raporta finalizarea lucrărilor.” Numai că lucrările au hibele lor. Zilele trecute, am fost sesizaţi în legătură cu calitatea proastă a lucrărilor. Un salariat al gării ne spunea că, din cauza ploilor, tavanul noii clădiri s-a umezit. N-am avut acces să-l vedem. În schimb am văzut bălţile din pasajul de trecere şi gresia crăpată, pe alocuri înlocuită, de pe scările care duc la pasaj. Vineri după-amiază, călătorii coborâţi din tren ocoleau cum puteau apa din pasaj. Şi încă nici nu s-au finalizat lucrările. Nu era nevoie să fie aruncate pe apa sâmbetei 27 de milioane de lei, cum nu-i nevoie de ciumă. Mai ales că transpotul pe calea ferată s-a redus mult şi se reduce în continuare.
Iniţiative păguboase
Cu toate că proiectul de modernizare a Gării din Zalău a fost aprobat de Ministerul Transporturilor în anul 2008, lucrările au început abia în vara lui 2012. Iniţiativa a aparţinut deputatului PNL Mirel Taloş. Valoarea totală a proiectului se ridică la 6,3 milioane de euro. Lumea zice că tot din iniţiativa lui Taloş s-a ridicat si mamutul de oţel şi sticlă din centrul vechi al urbei, stricând tot aspectul tradiţional-arhaic. Dar de ce ne mirăm de iniţiativele păguboase ale lui Mirel Taloş?! Elena Udrea nu a alocat bani pentru amenajarea parcurilor la sate şi terenuri de fotbal în pantă? Un ministru al Turismului, pare-mi-se Dan Matei Aghaton, nu a adus palmieri pe litoral, de au îngheţat toţi iarna? Şi mulţi bani din buzunarele noastre pleacă pe ambiţiile stupide ale multor politicieni.
stop_coloanaGară modernă şi inutilă
Revenind la “gara noastră”, dacă tot e făcută aşa cum e făcută şi dacă tot s-au cheltuit nişte bani (nu puţini), deşi nu-şi are utilitatea scontată, rămâne o clădire modernă cu peroane acoperite, pasaj de trecere spre peroane şi ieşirea la Drumul Naţional DN 1H. Proiectul mai presupune şi construirea de spaţii comerciale şi a unui restaurant. După traficul redus din gară, cu siguranţă patronul restaurantului va da faliment. Şi dacă tot vorbim de trafic, surse din Ministerul Transporturilor susţin că modernizarea Gării Zalău Nord va avea drept rezultat “creşterea traficului de pasageri cu nouă călători pe zi”. Decât deloc…
Trenuri puţine, călători la fel
Chiar dacă se putea prevede că prin gara modernă nu vor trece mai mult de 4 – 5 trenuri pe zi şi mai mult de 15 – 20 de călători nu se perindă prin sălile de aşteptare şi pe peroane, ideea lui Mirel Taloş fost pusă în practică, pentru că la cârma Executivului se afla Tăriceanu, iar ministru al Transporturilor era Ludovic Orban. Acum, când Ponta e la putere, să nu ne minunăm dacă vreun pesedist va avea năstruşnica idee de a construi un port pe Valea Zalăului. Cu siguranţă se va aproba.
