Pentru drumul spre București, avem la dispoziție un singur vagon de clasa a doua, nu prea primitor


 Pe siteul CFR Calatori s-a realizat un sondaj prin care calatorii au fost consultați daca doresc ca pe trenul București – Satu Mare, ce trece și prin Jibou și circula pe timp de zi, sa fie introdusa cușeta de dormit, pentru ca trenul face 12 ore pe aceasta ruta. Cei mai mulți dintre repondenți, 44,44 la suta, au optat pentru raspunsul „da, cușeta cu 6 sau 4 paturi”. 

Chiar daca reprezentanții CFR vor apleca urechea la dorința calatorilor de a dormi ziua în tren, Zalaul va ramâne tot fara vagon cușeta spre capitala, chiar daca trenul face ruta pe timp de noapte.
Zalaul a ajuns treptat sa fie o periferie a infrastructurii feroviare, prin care trec doar trenuri personal în direcțiile Sarmașag, Tașnad, Jibou și Dej. Spre București te poți îmbarca în singurul vagon de clasa a doua care se leaga la Jibou de trenul spre Capitala. Condițiile de calatorie în acest unic vagon Zalau – București nu sunt tocmai ceea ce numim azi confort sau macar condiții decente. O ironie la investiția abia finalizata de peste șase milioane de euro pentru modernizarea garii din Zalau, prin care se mai perinda aproximativ 20 de calatori pe zi. Cu alte cuvinte, avem gara moderna, dar nu avem trenuri. stop_coloana
Din Zalau spre București se putea ajungea în urma cu trei ani și cu un vagon de dormit, un vagon cușeta și un vagon de clasa I, care plecau din Zalau într-o garnitura cu alte doua sau chiar trei vagoane de clasa a doua. Zalauanii se urcau în vechea gara din Zalau în cușeta spre București și nu mai trebuiau sa schimbe niciun tren pâna în capitala.
Situația calatoriilor cu trenul din Zalau spre întreaga țara s-a înrautațit însa în ultimii trei ani. Vagonul de dormit, vagonul cușeta și vagonul de clasa I au fost scoase. Zalauanii care vor sa ajunga la București circula în regim de personal pâna în Jibou. Daca vor la cușeta, aici schimba vagonul cu unul din trenul de noapte Satu Mare – București.
Problema pe care foarte mulți calatori o mai reclama este și ca legatura spre București vine abia dupa o jumatate de ora dupa ce ajung la Jibou și ca trenul Zalau – Jibou circula cu o viteza maxima de 35 kilometri pe ora.