Sindicalistii CFR si reprezentantii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI) vor analiza posibilitatea pensionarii angajatilor care indeplinesc conditiile necesare in acest sens, dar si impactul unor asemenea masuri asupra desfasurarii activitatii.
Sindicalistii CFR si reprezentantii MTI se intalnesc, marti, pentru a discuta situatia din domeniu si masurile din planul de restructurare, sindicalistii nefiind de acord cu disponibilizarea a peste 12.000 de oameni. Gheorghe Popa, presedintele Federatiei Miscare-Comercial, a declarat, pentru MEDIAFAX, ca o intalnire in acest sens a avut loc si luni cu directorii celor trei Regionale CFR – Calatori, Infrastructura si Marfa. In timpul intalnirii, cele dua parti au luat in calcul posibilitatea angajarii unor angajati care indeplinesc conditiile in acest sens, dar si a altora care ar putea sa iasa la pensie numai in urma unor cereri personale.
Gheorghe Popa a adaugat ca sindicalistii si reprezentantii MTI vor face analize asupra acestei posibilitati, doarece sunt cazuri in care pensionarea ar duce la imposibilitatea desfasurarii activitatii. Popa a exemplificat cu situatia in care, intr-o unitate feroviara, toti angajatii ar indeplini conditiile de pensionare si, implict, toti ar trebui sa fie pensionati, situatie in care, insa, activitatea nu s-ar mai putea desfasura.
In ultima saptamana din martie, sindicalistii CFRanuntau ca, in prima saptamana din aprilie, vor organiza proteste la care vor participa peste 10.000 de oameni, nemultumiti de disponibilizarile anuntate in programul de restructurare a sectorului care vizeaza 12.000 de persoane.
Programul de restructurare a sistemului feroviar trimis sindicalistilor din CFR, in 20 martie, de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii prevede reducerea numarului de personal cu 12.139 pe intreg sistemul ( 5.949 la CFR Marfa si filialele ei, 2.545 la CFR Calatori si filialele ei, 3.536 la CFR SA si filialele ei, 109 la Societatea de Administrare Active Feroviare, Societatea Feroviara de Turism, Autoritatea Feroviara Romana, Centrul National de Calificare si Instruire Feroviara). Reducerea de personal se va face prin desfiintarea unor subunitati si restrangeri de activitate, a afirmat Popa. Acesta a exemplificat prin inchiderea unor sectii de circulatie neinteroperabile, diminuarea numarului de subunitati (statii de cale ferata, sectii, districte, regulatoare de circulatie), reducerea numarului de tren-kilometru prin anularea de trenuri de toate rangurile cu 9.000.000 tren-kilometru, desfiintarea centrelor de productie de marfa, inchiderea unor sectii de circulatie din punctul de vedere al CFR Marfa, reducerea numarului de statii tehnice si de tiraj, inchiderea in traficul de marfa a unor statii de cale ferata, desfiintarea unor revizii de vagoane, diminuarea posturilor din centralul societatilor si al sucursalelor 1-8.