Infochioscurile usureaza munca functionarilor, iar somerii si angajatorii nu vor mai astepta la ghiseu pentru declaratii si vize lunare.

La sediul Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Salaj functioneaza, incepand de ieri, un centru de tip self- service. S-au montat dispozitive cu ecrane care pot fi operate prin atingere, ce vine in sprijinul angajatorilor si al celor interesati sa gaseasca un loc de munca. In acest centru functioneaza patru tipuri de aplicatii – declaratii infochiosc, locuri de munca vacante, afisare electronica si viza electronica. Aplicatia ofera posibilitatea angajatorilor sa depuna declaratiile la fondul de somaj fara interventia unui functionar public, concret, sa nu mai stea ore in sir sa astepte la ghiseu pentru a fi preluate declaratiile de un functionar din cadrul institutiei. Romeo Sarca, directorul AJOFM Salaj, spune ca agentii economici se autentifica prin simpla introducere a Codului Numeric Personal (CNP) al persoanei autorizate sa depuna declaratiile si a unui cod pin generat de aplicatie. O alta aplicatie lansata ieri este cea de vizualizare a locurilor de munca vacante. Persoana interesata poate accesa aplicatia si sa caute unul dintre locurile de munca vacante dupa denumirea meseriei. Pe un ecran din apropierea infochioscului ruleaza in permanenta informatii depre piata muncii, utile atat angajatorilor, cat si persoanelor interesate de un loc de munca sau de inscrierea la cursurile de formare profesionala. Tot in cadrul centrului self-service, la infochioscuri, persoanele inregistrate in evidentele AJOFM care beneficiaza de indemnizatie de somaj pot obtine viza lunara prin simpla accesare a aplicatiei eViza. Persoana se autentifica pe baza de amprenta si obtine viza lunara prin marcarea prezentei la viza. Totodata, pot vizualiza informatii despre indemnizatia de somaj, perioada, si data la care trebuie sa se prezinte din nou la viza. Directorul AJOFM sustine ca aceste centre au fost infiintate in scopul de a usura atat munca angajatilor, cat si a somerilor sau a persoanelor care se adreseaza agentiei. La nivel national, prin intermediul proiectului PROSELF, finantat din fonduri europene, au fost infiintate 47 de centre la nivelul agentiilor din orasele resedinta de judet si din cele sase sectoare ale municipiului Bucuresti.