Somerii care trec pragul agentiilor locale de ocupare a fortei de munca din cele patru orase din Salaj nu mai trebuie sa astepte la rand la ghisee. Printr-un sistem implementat din fonduri europene, de catre Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Salaj, in parteneriat cu AJOFM Alba, denumit „SPO performanta si calitate in servicii”, somerii isi iau bilete de ordine la ghiseele la care doresc sa mearga. Pe bilet apare numarul de ordine si numarul de persoane care asteapta la rand inaintea lor, astfel ca, daca e foarte aglomerat, pot merge sa-si rezolve alte probleme pana le vine randul, fara a-si pierde locul. Mai mult decat atat, proiectul mai are un sistem audio, unde consilierii AJOFM anunta numerele de ordine care urmeaza.

Romeo Sarca, manager de proiect, ne-a declarat ca „scopul implementarii acestui sistem este evitarea aglomeratiei si respectarea fiecarui beneficiar, mai ales ca in aceasta perioada (de iarna, n.r.) sunt mai multe persoane in cautarea unui loc de munca”. Deocamdata 70 la suta dintre persoanele care apeleaza la ghiseele de relatii cu publicul ale AJOFM Salaj utilizeaza acest sistem. Media lunara este de 2.000 de persoane, insa luna trecuta au fost si 300 de persoane pe zi care au solicitat serviciile AJOFM.

Proiectul „SPO perfor-manta si calitate in servicii”, in valoare de 9,6 milioane de lei, este implementat in judetul nostru de aproape doi ani. Tot in cadrul proiectului s-au realizat studii cu privire la piata muncii in vederea corelarii calificarilor din scolile salajene cu cerintele de forta de munca din judet, s-au relizat cursuri de formare pentru toti angajatii

institutiei, s-au achizitionat echipamente de birotica si calculatoare. De asemenea, s-au format sase „antrenori persoanli”, care asista fiecare persoana aflata in cautarea unui loc de munca, de la inre-gistrarea la AJOFM pana la finalul primei luni in noul job. Pana acum au fost asistate 82 de persoane.

Un nou site gratuit de locuri de munca in Salaj

Tot in cadrul proiectului amintit mai sus s-a realizat un portal electronic de mediere a muncii: www.spotransilvania.ro, care ofera informati despre locurile de munca vacante din judet, din regiune si din reteaua EURES. Accesul si inregistrareastop_coloana sunt gratuite atat pentru cei ce isi cauta un job, cat si pentru firmele care ofera locuri de munca. Un numar de 488 de persoane si 121 de firme s-au inregistrat in portal pana in prezent.

Aproximativ 150 de locuri de munca vacante erau afisate ieri pe portalul spotransilvania.ro, la nivelul judetului Salaj. Cele mai multe erau in domeniul constructiilor, 44 de posturi, urmate de sectorul productie/industrie care cuprinde 23 de oferte de munca, turism si alimentatie cu 9 locuri de munca si comert cu 5 job-uri.

Job banos in Franta pentru ospatari si bucatari

O firma din Simleu Silvaniei cauta 20 de ospatari si 20 de bucatari pentru munca in Franta. Doritorii trebuie sa aiba experienta de lucru in domeniu, sa aiba minim studii liceale si sa cunoasca limba franceza la nivel mediu de conversatie. Locul de munca este pe perioada determinata, cu norma intreaga. Se asigura contract de munca inregistrat la ITM, taxe platite in tara la sistemul de asogurari sociale, asihurare medicala, medicina muncii, transport asigurat, dar si cazare si masa. Datele de contact ale angajatorului se gasesc pe site-ul spotransilvania.ro

O mie de someri noi pe luna

La finele lunii trecute, in AJOFM Salaj erau 6.744 de salajeni fara loc de munca. Dintre acestia, doar 2.914 sunt beneficiari de indemnizatie de somaj, iar diferenta sunt persoane care s-au inregistrat ca fiind in cautarea unui loc de munca. Numarul real al salajenilor fara serviciu este si mai mare, atrag atentia reprezentantii AJOFM, deoarece nu toate persoanele fara ocupatie depun cerere de luare in evidenta. În luna decembrie, alte 1.023 de persoane s-au înregistrat ca someri, si au iesit din evidentele institutiei 548 de persoane. Dintre acestea, doar 97 pentru ca si-au gasit un job, iar 137 pentru ca li s-a terminat ajutorul de somaj.