După numeroase scandaluri legate de consecințele utilizării Facebook sau a ceea ce a devenit cea mai cunoscută platformă de socializare, Mark Zuckerberg a anunțat, la finele lunii trecute, că numele rețelei va deveni Meta.
Marea schimbare se va produce la 1 decembrie, fiind semnalul că Zuckerberg își schimbă strategia pentru a pune accentul pe dezvoltarea lumii sale virtuale, în condițiile în care principala sa rețea socială este în criză.
„De acum încolo, vom fi în primul rând metavers. Nu Facebook în primul rând. Facebook este unul dintre cele mai utilizate produse din lume. Dar, din ce în ce mai mult, nu cuprinde tot ceea ce facem. În momentul de față, brandul nostru este prea strâns legat de un singur produs, încât nu poate reprezenta tot ceea ce facem”, a motivat CEO-ul companiei, Mark Zuckerberg în discursul susținut la conferința anuală.
Compania cunoscută anterior sub numele de Facebook anunță într-un comunicat că, de la 1 decembrie, va figura pe bursă sub denumirea de „MVRS”. Pe pagina personală de Facebook a lui Zuckerberg, funcția sa a fost schimbată deja în: „Fondator și CEO la Meta”.
În ultimii ani, mai multe organizații media, printre care The Washington Post, au obținut și dezvăluit zeci de mii de documente – denumit dosarul „Facebook Papers” – care demonstrează cum compania era conștientă că a provocat polarizare în numeroase țări, că a înlesnit dezinformarea oamenilor și nu a reușit să oprească o violență de limbaj ce a dus la incitare și apoi la atacarea Capitoliului, în 6 ianuarie.
Ca urmare, mai multe țări, inclusiv Uniunea Europeană, au cerut mai multe informații de la Facebook cu privire la practicile sale și amenință industria tehnologică cu noi reglementări.
Compania Facebook a început ca o rețea socială în urmă cu 17 ani, dar a devenit apoi un conglomerat ce cuprinde Instagram, WhatsApp și Messenger, precum și o afacere în curs de dezvoltare în domeniul plăților online și al hardware-ului.