Mark Zuckerberg a anuntat marti ca va lansa un serviciu de matrimoniale pentru platforma de socializare online Facebook. "Sunt 200 de milioane de oameni pe Facebook ce au ca status al relatiei singur", a explicat Zuckerberg cum i-a venit ideea. 

rn

"Va fi pentru a construi relatii reale, pe termen lung, nu doar pentru aventuri de o noapte", este reclama pe care o face noului serviciu de matrimoniale Mark Zuckerberg, care a subliniat ca, în SUA, unul din trei mariaje începe printr-o relatie online.
Prin noul serviciu, care va fi gratuit, utilizatorii vor putea sa îsi creeze un profil "matrimonial" separat, care nu va fi vizibil pentru prietenii din retea, iar potentialii parteneri vor fi recomandati pe baza preferintelor, punctelor de interes mentionate, precum si a prietenilor comuni.
Se asteapta ca demersul sa fie o lovitura grea pentru site-urile specializate de matrimoniale. De altfel, anuntul lui Zuckerberg a determinat imediat o scadere a actiunilor în platforma matrimoniala Match.com, cu 22 la suta.

rn

Este promis si mai mult respect pentru datele personale

rn

Zuckerberg a mai spus ca cei de la Facebook se angajeaza sa sporeasca masurile privind protectia datelor personale.
Facebook a anuntat de altfel ca va lansa o functie numita "Clear History" (stergere istoric), care le va permite utilizatorilor sa vada ce aplicatii si site-uri trimit informatii retelei de socializare, sa stearga date din conturile lor si sa împiedice Facebook sa le stocheze.
Reteaua de socializare a luat deja masuri pentru a limita cantitatea de date pe care o împarte cu aplicatii terte si vrea sa faca pasi pentru a preveni un nou scandal "Cambridge Analytica", a mai spus Zuckerberg.
Datele a 87 de milioane de utilizatori Facebook au fost accesate ilegal de compania de consultanta britanica Cambridge Analytica, care a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegatorilor americani si a le trimite reclame politice personalizate.