Brandul turistic al Romaniei, cu sloganul „explore the Carpathian garden”, care va fi lansat joi la Shanghai, invită la explorarea „grădinii carpatice” in culori vii, predominant nuanţe de verde, dar şi albastru, galben şi portocaliu, care amintesc de natură, soare şi mare, declară surse din turism.

In centrul logoului apare scris „Romania” intr-un font rotund, parcă scris de mană, fiecare literă fiind colorată in două-trei nuanţe de verde. Semnul diacritic al literei „a” este colorat cu nuanţe de galben şi portocaliu.

Deasupra brandului, in partea dreaptă, apare un element grafic asemănător unei frunze de-a lungul unei ape curgătoare.

Sloganul „explore the Carpathian garden” este plasat in partea de jos a imaginii, scris intr-un font mai comun, de culoare verde şi inclinat spre dreapta, au declarat pentru MEDIAFAX surse din domeniul turistic, care au precizat că fundalul este alb, fără alte elemente distinctive.

Intreaga imagine are un aspect fluid, cu excepţia sloganului din partea de jos.

Brandul turistic al Romaniei va fi lansat joi la Shanghai , cu ocazia zilei naţionale a Romaniei la Expoziţia Mondială 2010, la eveniment urmand să participe alături de miniştrii Elena Udrea şi Teodor Baconschi şi foştii mari sportivi Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi. Evenimentul va fi marcat şi de un recital al maestrului Gheorghe Zamfir.

Publicul prezent la lansare va viziona un film de prezentare a Romaniei ca destinaţie turistică şi va primi suveniruri inscripţionate cu noul logo, din partea organizatorilor.

Potrivit unui comunicat transmis luni de Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, logoul este, din punct de vedere vizual, „proaspăt, inspirat de unul dintre cele mai puternice simboluri ale poporului roman” şi in acord cu tendinţele mondiale de „reorientare spre natură, descoperire, conservare”.

Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potenţialului turistic al Romaniei, pentru care sunt alocaţi 75 milioane de euro pană la finalul anului 2013.

Obiectivul general al brandului de turism este crearea unei imagini pozitive a Romaniei prin realizarea şi afirmarea brandului turistic naţional, prin creşterea atractivităţii Romaniei in străinătate ca destinaţie de turism şi indirect de afaceri.