Autoritățile avertizează elevii și părinții că pot exista corigenți și în sistemul de învîțământ online. “Dacă un elev refuză să participe, refuză să comunice cu tine, atunci nu ai încotro, va trebui să existe și corigență”, spune secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion, citat de scoala9.ro.

Sunt tot mai dese semnalele venite din partea profesorilor direct legate de neparticiparea elevilor la orele online. Motivele invocate sunt diverse, de la conexiunea slabă de internet, până la refuzul efectiv de a participa sau comunica în timpul orelor online. În cazul în care un elev nu participă fizic la oră, acesta este sancționat cu absență, potrivit Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ. De asemenea, legislația prevede că elevii care au prea multe absențe sau care nu au suficiente note sau calificative pentru a le fi încheiate mediile sunt declarați amânați semestrial sau anual.

Concret, sunt amânați semestrial sau anual elevii cărora nu li se poate definitiva situația școlară la una sau mai multe discipline de studiu, deoarece au absentat în 50% din numărul de ore prevăzut într-un semestru la acele discipline.

Încheierea situației școlare a elevilor amânați pe unul din semestre sau pe întreg anul se face înaintea sesiunii de corigențe, într-o perioadă stabilită de consiliile de administrație ale unităților de învățământ. Elevii amânați care nu promovează la una sau mai multe discipline se pot prezenta la sesiunea de examene de corigență. Sunt declarați repetenți cei care nu se prezintă la sesiunea de încheiere a situației școlare.

Secretarul de stat a menționat că nu se va legifera să nu se lase corigenți nici în vreme de pandemie. “Apoi cădem în extrema cealaltă «dacă tot nu ne lasă corigenți, ce rost are să mai învăț?»”, a explicat Sorin Ion pentru scoala9.ro.

La finalul fiecărui semestru, efortul elevilor este evaluat în funcție progres sau regres. În acest an școlar, au fost elaborate instrumente de evaluare aplicabile prin intermediul tehnologiei și a internetului. Ministerul Educației și Cercetării a stabilit ca în acest an școlar să nu se mai susțină teze la materiile vizate, acestea fiind înlocuite cu evaluarea sumativă. Aceasta se realizează la finalul unui capitol sau unei unități de învățare. Este, putem spune, o modalitate tradițională de verificare a pregătirii elevilor, evidențiază achizițiile de cunoștințe și sancționează lipsa acestora sau greșelile constatate. Evaluarea sumativă este precum un bilanț periodic privind activitățile de învățare și evidențierea rezultatelor individuale ale copiilor, exprimate prin note sau calificative.

Au rămas mai puțin de două săptămâni până când elevii vor intra în vacanța de iarnă, programată în perioada 23 decembrie 2020 – 10 ianuarie 2021. Până în acest moment, nu se știe nimic concret cu privire la data de la care activitățile didactice se vor putea desfășura în școli cu prezența fizică a dascălilor și a elevilor.