Dupa 30 de ani de constructii ilegale, in orasul nostru incet, incet garajele si copertinele incep sa dispara. Moda acestor constructii ilegale in Zalau a inceput chiar inainte de 1989, cand nomenclaturisti si-au construit copertine acoperite cu placi de azbest. Azbest care este foare daunator pentru mediu si pentru sanatate, dar care continua sa fie lasate si aucme pe garajele inca nedemolate. Tot acesti nomenclaturisti, pe care "revolutia" i-a prins pe unii, in birourile de la Primarie sau prin functiile de conducere din judet, au continuat cu transfomarea acestor copertine in garaje construite ilegal. Astfel ca, de la exemplu acestor comunisti, in special a celor din zona Porolissum, s-a ajuns ca in tot orasul sa se construiasca garaje ilegale, atat pe spatiul public, cat si pe terenurile retrocedate, tot cu acordul Primariei sau a anumitor angajatii din Primarie in mandatele anterioare. Acum prin demolarea acestora, imaginea gri din anumite cartiere s-a mai estompat, numarul locurilor de parcare si de joaca au crescut si pe anumite strazi, care au fost sufocate de lipsa parcarilor sau a parcarilor hatoice, traficul s-a imbunatatit. Pentru acest lucru a fost nevoie de curaj si mai ales de responsabilitate, de care actualul primar Ionel Ciunt a dat dovada, in ciuda unor colegi de partid, care din dorinta de a nu pierde voturi, s-au opus cand si in mandatul "infinit" al lui Radu Capilnasiu, s-a pus problema demolarii acestora si a modernizarii orasului.
rn
In acest moment Primaria Zalau lucreaza in zona dintre Strada Pretorian si Voievod Gelu, unde s-a luat decizia sa se demoleze 14 copertine si garaje impreuna, pentru a se reface zona prin crearea de alei si trotuare, dar si pentru a se creea spatii noi de parcare. Viceprimarul Teoder Balajel ne-a declarat ca aceste lucrari de demolare de garaje si copertine aduc si niste costuri care preocupa Primaria. Astfel ca pentru sesiunea de depunere a proiectelor pe fonduri europene 2021-2027, Primaria are in vedere asa-zisele proiecte de regenerare urbana, care conform lui Balajel trateaza zone intinse, sau pur si simplu, un cartier intreg si astfel se va interveni, mult mai mult, asupra acestor garaje in functie de proiectele de regenerare urbana. Speram ca aceste proiecte, de care ne-a vorbit viceprimarul Balajel, sa duca la eliminarea totala a acestor garaje de pe spatiul public, dar si de pe terenurile private, a caror proprietari au fost lasati de Primarie, indiferent de cine a fost primar, sa se razboieasca prin instante, desi responsabilitatea pentru toate aceste constructii ilegale si mentinerea lor este exclusiv a Primariei. Mai mult, Primaria ar trebui sa-si recupereze banii pe aceste demolari, daca cei care le detin nu o fac pe cheltuieala proprie, nu se intelege de ce trebuie sa plateasca comunitatea pentru cei care au ocupat aceste spatii.