martie 27, 2025

Eliminarea timbrului de mediu a crescut vanzările de mașini second-hand in Sălaj

eliminarea-timbrului-de-mediu-crescut-vanzrile-de-maini-second-hand-in-slaj0_54140

Din 1 februarie, după eliminarea timbrului de mediu, sălăjenii au luat cu asalt ghișeele Serviciului permise și înmatriculări. Numărul cererilor de înmatriculare depuse zilnic a crescut de patru ori, comparativ cu luna noiembrie sau decembrie a anului trecut.
In medie, de săptămâna trecută încoace s-au depus zilnic aproximativ 150 – 200 de dosare de înmatriculări, spune Remus Stanciu, șef Serviciu permise și înmatriculări din cadrul Prefecturii Sălaj.
Anul trecut, numărul cererilor depuse într-o zi nu depășea 50. După ce a apărut vestea că timbrul de mediu se va elimina, numărul cererilor a scăzut simțitor, ajungând la 20 – 25 pe zi în ianuarie 2017, pentru ca de la 1 februarie să fie de peste zece ori mai mare.

Programări on line și bonuri de ordine

Cei care doresc să își înmatriculeze mașinile se pot programa on line, pe site-ul Prefecturii Sălaj, secțiunea Permise și înmatriculări, pentru a evita statul la coadă. Cei care nu se descurcă să facă programarea on line, pot solicita bonuri de ordine, de la ghișeu.

Numere provizorii, direct pe 90 de zile

Aglomerație mare este la Serviciul permise și înmatriculări și din cazua numărului mare de sălăjeni care solicită numere provizorii (numere roșii) ca să ducă mașinile la RAR.
O noutate o reprezintă faptul că acum pot fi solicitate numere provizorii direct pe 90 de zile, cu condiția ca RCA -ul să fie plătit pe toată această perioadă.
Până acum, numerele roșii erau valabile 30 de zile și puteau fi cerute cel mult trei rânduri de astfel de numere.

La nivel național s-a înmatriculat într-o zi
cât anul trecut în două săptămâni

In 1 februarie, prima zi fără timbru de mediu, s-au depus, la nivel național, peste zece mii de cereri de înmatriculare de mașini vechi, cât în două săptămâni din decembrie 2016.
Potrivit zf.ro, în 1 februarie, la nivel național, s-au înregistrat zece mii de cereri pentru înmatricularea vehiculelor, față de 2.500 în data de 31 ianuarie. De remarcat că marea majoritate a mașinilor pentru care s-a depus cerere de înmatriculare sunt mașini vechi, lucru confirmat, și la nivel local, de angajații Serviciului permise și înmatriculări.
Calculul zf.ro arată că vârsta medie a mașinilor vechi înregistrate stop_coloana în prima zi din februarie a fost de 12,4 ani, în timp ce, spre comparație, în ziua de 1 noiembrie 2016, vârsta medie era de 10,4 ani.

In piața de mașini din Zalău nu au crescut
prețurile, dar au crescut vânzările

In ciuda ploii, piața de mașini din Zalău nu a dus ieri lipsă de clienți. Prețurile nu au crescut după eliminarea timbrului de mediu, dar vânzătorii spun că au început să se înmulțească clienții. Dacă în ianuarie, de exemplu, piața era oarecum blocată, pentru că nu se știa sigur ce se va întâmpla cu taxa, acum lucrurile încep să se așeze, spun vânzătorii de mașini.
Comercianții spun că sălăjenii sunt fideli, în principal, mărcilor nemțești de mașini, acestea fiind și cele mai căutate. Se vând bine mașini precum Volkswagen Polo sau Golf, Opel sau Ford, pentru cei care caută o mașină mai ieftină, fiabilă și cu consum mic, dar și Audi sau BMW, pentru cei mai cu dare de mână. Oricum, mașinile nemțești predomină în piață.
Un Opel Astra, de exemplu, din 2002, motor 1.6, costă 1.750 euro negociabil. Un Ford Focus din 2002, Euro 3, costă 1.400 euro. Un Volkswagen Polo 1.2, benzină, din 2002, se vindea ieri cu 2.250 euro, iar un Volkswagen Golf 1.9TDI din 2000 costă 2.250 euro.
Un Opel Insignia din 2009, Euro 5, se vindea cu 6.390 euro, iar un BMW 116i, din 2004, costă 4.100 euro. Un Nissan Quasquai din 2008, 4X4, costă 7.950 euro.
Un Renalut Megane II, din 2004, Euro 4, motor de 1.6, automat, era la reducere, de exemplu. Vânzătorul a coborât prețul de la 2.250 la 1.999 euro.
Deși e frumos amenajată și organizată, piața cea nouă de mașini, situată câteva sute de metri mai înspre oraș, pe partea opusă de cea veche, de lângă RAR, ducea ieri lipsă de clienți. Mașini erau destule înăuntru, dar nu și cumpărători, sălăjenii find obișnuiți, probabil, să meargă în piața veche.